Vastlopers en puntjes in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

cassiebees

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hallo,

Ik heb een Nvidia GeForce 6600 GT en na een tijdje als ik op het bureau blad zit, kan ik nergens meer op klikken, de muis loopt vast, en er zijn vervangingen in het beeld (niet altijd) en vervolgens valt het beeld uit en begint het vastlopen vrijwel direct opnieuw. Verder heb ik op foto's ofzo zwarte puntjes als ik die open. Is ook het geval bij msn rechtsonder in het venstertje als iemand online komt. Daar zie ik dus zwarte puntjes in. Nou ben ik erachter gekomen door het stekkertje dat van de voeding aan de videokaart zit eruit te halen, ik nergens meer last van heb (geen vastlopers en zwarte puntjes) Dan krijg ik wel uitreraard de melding dat de prestaties van de kaart verlaagd zijn ivm eventuele schade aan de kaart. Ik dacht: Misschien is mijn voeding gewoon te laag en moet ik een nieuwe halen ( ik had een 350 watt.) Nu ben ik pas geleden een voeding 420 watt gaan halen en nu blijkt dat dat niets veranderd.

Weet iemand hoe ik mijn kaart gewoon 'normaal' kan laten presteren zonder het stekkertje van stroomtoevoer eruit te trekken?

Koelventilator en koelblokje is neem ik aan zonder stof?

Airflow in de kast voldoende?

Voel eens aan het geheugen wat erop zit, brand je je vinger?

Ook al met Everest b.v. gekeken wat de temp van de GPU is?

Zit geen stof op

Heb mijn kast opengezet dus er kan genoeg lucht door

Als ik op die geheugenmodule voel op het moederbord doet het niet zeer aan mijn vinger nee

Waar kan ik bij everest de temp van de GPU zien?

Zit geen stof op

Heb mijn kast opengezet dus er kan genoeg lucht door

Als ik op die geheugenmodule voel op het moederbord doet het niet zeer aan mijn vinger nee

Waar kan ik bij everest de temp van de GPU zien?

bij compuuter en dan sensors

Je kunt nog de drivers herinstalleren, maar gezond ziet het er niet uit.

Kijk eens of je het ook in veilige modus hebt.

Artifacts zien er niet gezond uit, meestal een geheugen probleem op en grafische kaart.

Met F5 of F8 tijdens of net na het biosbootscreen intrommelen kom je in het windows opstartmenu.

In veilige modus doet ie het wel.

Wat betekent dit verder nu/wat moet ik doen?

Zowat alle drivers geprobeerd: cd die bij mijn kaart zit tot allemaal van nvidia. Maar lost allemaal niks op

Is trouwens een Voeding van 420 watt voldoende op een geforce 6600 GT?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd probleem. in veilige modus worden de drivers niet geladen, dan werkt windows met zijn eigen VGA drivers.
Daar dus geen problemen.

Wel eerst de oude gedeïnstalleerd?

Je kunt ook vanuit dat windows startmenu in VGA modus opstarten, dan werk je wel in volledige modus met die VGA drivers, kijk of je het dan ook hebt of niet, als het wel zo is zit iets anders de boel te versjteren.

Waneer kreeg je het probleem en wat heb je toen ervoor geïnstalleerd?

Heb het probleem al bij aanschaf van de PC.
Ik heb enkel de driver voor mijn videokaart geinstalleerd en alle drivers voor moederbord (geluid etc.)

Is trouwens een Voeding van 420 watt voldoende op een geforce 6600 GT?

Dat is een goeie, een B merk of een A merk maakt nogal wat verschil.

Het heeft er ook mee te maken wat er nog meer aanhangt aan die 12Volts lijn, je kunt proberen om met zo weinig mogelijk apparaten op te starten en dan te kijken.

In die vga modus doet ie het wel

Ik zal nu proberen om zo weinig mogelijk aan te sluiten en dan te proberen

Het is een Trust 420 watt PSU Low noise big fan PW-5250

Heb mijn floppy disk en cd rom stekker eruit getrokken, maar geen resultaat.
er zitten nog 2 stekkers vast aan moederbord (groot en klein stekkertje)
en een aan harde schijf. maar die kan ik er niet zomaar uit trekken neem ik aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja Trust, een B merk, die maken niets zelf, ze kopen het en zetten hun naam erop.

Zou inderdaad die stekkers laten zitten, anders doet niets het meer.

Probeer het met een andere, zwaardere voeding, dan weet je het zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan