Vastlopers..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
440
Hallo,

mijn ouders hebben pas een tweedehands PC'tje opgehaald voor bij hen thuis, omdat zij toch niet veel anders doen dan mailen en internetten.
Op zich een goede PC, maar hij heeft nogal eens last van 'vastlopers'. Dan zomaar van uit het niets tijdens het internetten wanneer je ergens op kikt veranderd de muis in een zandlopertje en zo blijft het dan. Je kunt verder niks meer.. Als je op youtube iets aan het kijken bent kun je dat wel gewoon afkijken, en scrollen met je scrollwiel gaat ook gewoon, maar verder niets.
En dat gebeurd dan een paar keer per dag. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Hallo,

mijn ouders hebben pas een tweedehands PC'tje opgehaald voor bij hen thuis, omdat zij toch niet veel anders doen dan mailen en internetten.
Op zich een goede PC, maar hij heeft nogal eens last van 'vastlopers'. Dan zomaar van uit het niets tijdens het internetten wanneer je ergens op kikt veranderd de muis in een zandlopertje en zo blijft het dan. Je kunt verder niks meer.. Als je op youtube iets aan het kijken bent kun je dat wel gewoon afkijken, en scrollen met je scrollwiel gaat ook gewoon, maar verder niets.
En dat gebeurd dan een paar keer per dag. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Virus? > scannen > verwijderen
Spyware? > zie virus
Programma's die neit goed werken? > verwijderen
Windows Corrupt? > format > windows install

Byee VRC
 
Een virus is het niet, en ook geen spyware.. Heb al met diverse programma's gescand (Spybot S&C, Antimalware, Kaspersky).
Programma's die niet goed werken lijkt mij eerlijk gezegd ook niet.. Er staat MSN op, Adobe Reader, Firefox, Kaspersky en de printer software.
En wat moet ik me voorstellen bij 'Windows Corrupt?'
 
Een virus is het niet, en ook geen spyware.. Heb al met diverse programma's gescand (Spybot S&C, Antimalware, Kaspersky).
Programma's die niet goed werken lijkt mij eerlijk gezegd ook niet.. Er staat MSN op, Adobe Reader, Firefox, Kaspersky en de printer software.
En wat moet ik me voorstellen bij 'Windows Corrupt?'

Ja soms werkt windows niet meer goed doordat er iets veranderd is waardoor systeembestanden aangetast zijn. Altijd een probleem dus makkelijkste is dan een clean install.
heb je ook geprobeerd je hdd te scannen of fouten. voglens een vriend kon dit ook fouten op lossen
 
En heb je misschien een tip waar ik dat mee kan doen? :thumb:
 
En heb je misschien een tip waar ik dat mee kan doen? :thumb:

er zijn verschillende programmatjes hiervoor.
moet je ff googlen
anders kan je ook standaard windows tools gebruiken.

deze computer > rechtermuisknop je hd > eigenschappen > tabblad 2 > controleren van je hd

of

CHKDSK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan