Vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Ik krijg de laatste tijd om de paar minuten vastlopers. Ik dacht in eerste instantie dat de harde schijf het ging begeven maar met andere schijven had ik steeds weer hetzelfde probleem.
Iemand vertelde mij dat hij dat ook had gehad en bij hem het moederbord kapot was.
Hoe kan ik testen of het inderdaad het moederbord is ?
Ik gebruik Ubuntu (Linux) en heb een GeForce6100SM-M moederbord.
Als ik de pc vanaf de live-cd van ubuntu laat draaien loop hij niet vast?
Iemand een idee voordat ik een nieuw moederbord koop?

Nu dat je zegt met live cd loopt ie niet vast. zal je gelijk denken aan de hdd. Maar als je zegt dat ie met andere hdd ook vast loopt.
Dus nu twijfel ik wel. Maar om je pc te laten testen moet je even naar een computer winkel. Geen mediamarkt enz. Maar meer een computer reparatuur.

Ok maar dan kan ik voor het geld dat ze hem nakijken toch net zo goed een nieuw moederbord kopen ?

sommige bedrijven doen het gratis. Maar miss koop je dan een hele mooie moederbord. En lag het daar niet aan..

Pfff, wat denk je ? Ik had een nieuw moederbord gekocht, alles over gezet en netjes ingebouwd, ik start op en binnen een paar minuten hetzelfde probleem. Per toeval ben ik er achter gekomen dat de oorzaak in de software zat. Ik had namelijk per ongeluk de "Stable" versie Google Chrome geinstalleerd. Nadat ik de "unstable" versie erop gezet heb werkt het naar behoren.

PS. Dat nieuwe moederbord was ik toch al van plan omdat ik een "nieuwe" PC wilde bouwen met waterkoeling wat gelukt is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan