Vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

krickkk

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
21
Ik heb last van vastlopers als ik mijn pc intensief gebruik (gamen en hd video's kijken).
Vorige week heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd maar het probleem houdt aan.
Meerdere malen heb ik een BSOD gekregen, na een restart kreeg ik foutmeldingen bij het opstarten en is de harde schijf beschadigd.
Opstarten lukte niet meer maar dit probleem is gelukkig verholpen met Windows Startup Repair.

Omdat ik het vermoeden had dat het aan de koeling o.i.d. lag heb ik SpeedFan geïnstalleerd om mijn fans op maximale snelheid te laten draaien.
Systeem loopt nog steeds vast, maar wel na langere tijd.

Nu heb ik uit het niets geen last meer van BSOD's, maar tijdens het gamen wordt mijn systeem na verloop van tijd steeds langzamer en gaat de fps fors omlaag.
Op een gegeven moment krijg ik vastlopers van enkele minuten.

Mijn videokaart (waar nog garantie op zit) heb ik naar de winkel gebracht om na te laten kijken. Hier blijkt niets mis mee te zijn.
Ik heb enkele programma's gedraaid om andere onderdelen te checken op defecten (prime95, Western Digital HDD Diagnosis Test, Hot CPU Tester), maar uit niets blijkt dat mijn HDD of processor kapot is.

Nu vraag ik mij af wat er kapot kan zijn en hoe ik dit kan testen (misschien moederbord/chipset/fancontrol/warmtegeleiding?).

Specificaties systeem:

Besturingssysteem: Windows 7 32bit
Moederbord: nVidia MCP73PV
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Videokaart: ATI Radeon HD5750
RAM Geheugen: Samsung 2x 2GB DDR2
HDD: Western Digital WD6400AAKS
 
Wat zijn de temperaturen tijdens volledige stress? (Gamen, Furmark, Prime95, etc)
 
Gemeten met Furmark en SpeedFan:

GPU: 70C
Core 0: 33C
Core 1: 27C
Core 2: 25C
Core 3: 26C

Tijdens het draaien is mijn systeem weer vastgelopen, en de temperatuur van mijn HDD is gedaald van 37C naar 0C. Kan er iets mis zijn met de koeling van de HDD?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan