• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vastzetten formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra28

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Berichten
57
Beste,

Ik heb een formule gemaakt om de leverbetrouwbaarheid te berekenen.
Echter wil ik dat de rij 5 vast blijft staan in de formule als ik deze doortrek naar anderen kolommen.
Ik weet dat dit met het $ teken moet, maar het lukt me niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 

Bijlagen

  • Leverbetrouwbaarheid (OTIF-score).xlsx
    30,1 KB · Weergaven: 27
En waar moet die formule komen? Ik zie er maar één in AM8. Die zou je zo kunnen aanpassen:=((AH8*$AH$5)+(AI8*$AI$5))/AG8. Het principe is overigens heel simpel: een adres bestaat uit de combinatie letter(s) en cijfer(s). Wil je de kolom vastzetten, zet je een $ vóór de letter. Wil je een rij vastzetten, dan zet je een $ voor het cijfer. Wil je ze allebei vastzetten, dan doe je twee $-tekens. Met de cursor in het celadres en de toets <F4> kun je heel simpel door alle varianten bladeren. Gewoon net zo lang op F4 drukken tot de juiste variant gekozen is.
 
Hoi,

Je kunt dan het $ voor de 5 zetten, dit heb ik gedaan bij jou voorbeeld maar je berekening klopt niet, je kunt namelijk geen levering hebben met een betrouwbaarheid van hoger dan 100%

daarom heb ik van kolom AG som gemaakt .
 

Bijlagen

  • Leverbetrouwbaarheid (OTIF-score).xlsx
    30 KB · Weergaven: 11
Hoi,

Je kunt dan het $ voor de 5 zetten, dit heb ik gedaan bij jou voorbeeld maar je berekening klopt niet, je kunt namelijk geen levering hebben met een betrouwbaarheid van hoger dan 100%

daarom heb ik van kolom AG som gemaakt .

Perfect, opgelost, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan