• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"vastzetten"rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steviewonder

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2006
ik ben bezig met excel en daar staat een grote tabel in nu wil ik graag dat de bovenste 3 rijen "vaststaan" en de rest eronder kan scrollen zodat de namen van de kolommen in beeld blijven. ik kan alleen niet vinden hoe dat moet. ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Confictius zei:
Venster>titels blokkeren :)
Ter aanvulling: als je drie rijen in z'n geheel vast wil zetten A4 selecteren en dan de voorgaande tip toepassen.

...........en voor kolommen werkt dit natuurlijk ook, bijv; C1 :)

is het ook mogelijk om en een en een kolom vasttezetten? dit kan ik namelijk nog niet want als ik nu wat anders ook wil blokkeren moet ik eerst die andere blokkering opheffen.

zet je cursor in bijv C3 en kies weer voor titels blokkeren. Met je scrollbalken rechts en boven zie je het resultaat. Let ook op de twee dikke(re) strepen die de "grens" aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan