VB 2005 - Database vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Sander_

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Beste lezer,
Ik heb een stukje code geschreven (ik ben een super beginer met vb2005) die informatie uit een database haald.
Nu werkt alles goed (dacht ik) want de informatie vertoond hij goed en als ik iets wijzig dan doet hij dit ook zolang het programma blijft draaien.

Nu is mijn vraag hoe kan je via een button de opdracht geven om de gegevens die zijn in gevoerd op te slaan in de database.

Er is wel een verbinding met de database wat er word wel infomatie uit gehaald
informatie kan wel toevoegen handmatig maar ik wil dit doen via het programma dan men dingen kunnen toevoegen.

Wie kan mij helpen?

Groet Sander

Ik heb volgens mij juist een code nodig die ik tussen de sub kan plaatsen om de klik opdracht uit te voeren.
dus wanneer ik op de button klik dat dan de gegevens worden opgeslagen.

Ik zal me vraag anders stellen.

Hoe maak ik een button die de gegevens uit een tekst veld opslaat in de database.
Dus de code die ik moet plaatsen tussen sub en end sub.

in tekst

Hallo,

Je programaatje dient een verbining te hebben met de DB (bijvoorbeeld MDB) of een andere smaak db.
Daarna dmv sql string de velden inserten in de tabel / db

Henk

kan je de code ff posten
Aan de hand van de code die je al hebt om data uit je database te halen zou het wel eenvoudiger zijn om je uit te leggen hoe je de data moet wegschrijven.
In principe maak je aan de hand van je connectie een command aan.
SQLCommand, OleDbCommand,... hangt af van de database die je gebruikt.

Aan deze command kan je dan een SQL statement meegegeven die kan uitgevoerd worden ( in jouw geval zal dit insert zijn ) Voor meer SQL info kan je hier terecht http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan