Wat bedoel je hier precies mee?
Die site kan ik van alles doen maar ik kan nergens op.
Zou je me daarmee kunnen helpen.
Maar de PHP code die je hebt gevonden ziet er op zich goed uit. Alleen is het ook mogelijk dat de server .txt bestanden niet toestaat, maar dat zou je even kunnen controleren.
Ik zal als eerste even uitleggen wat de PHP code doet.
PHP:
<?php //Begin PHP script
if (isset($_GET['bericht'])) //Hier wordt gekeken of de variable $_GET['bericht'] een waarde heeft. Zo ja, ga door. (onderaan nog meer uitleg over de variable)
{ //Begin if-block
$bericht = $_GET['bericht']; //Variable $bericht instellen met de waarde van $_GET['bericht'].
file_put_contents("chatlog.txt", $bericht . "\r\n", FILE_APPEND); //De waarde van $bericht wegschrijven in een textbestand
} //Einde if-block
?> //Einde PHP script
Dan nog even over de variablen in PHP. In PHP moeten alle variablen beginnen met een "$" (dollar teken). Je hoeft ze niet eerst te declareren.
Dan zijn er ook nog aparte variablen. Soms zie je in de adresbalk in je browser een webpagina staan met daarachter een "?" (vraagteken) en dan nog "naam=waarde". Dat is voor het PHP script. Als je reageert op mijn bericht, zal je het ook in de adresbalk zien. Die waarde kan je opvragen op verschillende manieren. "$_GET['naam']" is er daar 1 van.
Dan ook nog even over PHP script in het algemeen. In PHP moet iedere regel worden afgesloten met een ";" (puntkomma). Het PHP script moet beginnen met "<?PHP" en moet eindigen met "?>".
In PHP is het & teken een ander teken. Om meerdere strings aan elkaar te plakken gebruik je in PHP een "." (punt). Zoals je ziet schrijft het niet alleen de waarde van de variable "$bericht" naar de file, maar ook nog "/r/n". Waar "/r" voor staat weet ik niet precies, maar "/n" zorgt ervoor dat het iedere keer op een nieuwe regel komt te staan in het bestand.
Dan nog 1 algemeen ding over PHP: pagina's waar PHP script in uitgevoerd moet worden, hebben de extensie ".php". Dus als je een pagina met een PHP script erop wil opslaan, dan moet je hem "naam.php" noemen.
Zelf gebruik ik trouwens altijd een ander script, maar het maakt niet uit welke je gebruikt. Deze gebruik ik altijd, die is ook zelf geschreven:
PHP:
<?
$fp=fopen("file.txt","a");
fputs($fp,$_GET['bericht'].'|');
fclose($fp);
?>
In mijn code check ik alleen niet of er iets staat in $_GET['bericht'].
Ik weet het het is een lange post, en misschien niet al te duidelijk, maar lees hem toch even goed door zodat je het zelf ook snapt.
Voor als het nog niet duidelijk is wat er moet gebeuren:
Je moet op de server een bestand aanmaken met de extensie ".php", daar moet je de code in zetten, en dan moet je even laten weten of het is gelukt of niet...
Succes!:thumb: