Mensen,
Aller eerst wil ik jullie allemaal bedanken omdat ik veel gebruik van dit forum maak. Het heeft mij al veel plezier (en oplossingen) gebracht.
Echter nu heb ik een vraagstuk waar ik op stuk loop.
Ik heb in excel 2 lijsten:
Blad1
Artikel (en diverse niet voor dit vraagstuk van belangzijnde velden)
1234567
pa23453
22234
(dit is dus een lijst met cijfer en cijfer/letter codes van verschillende lengtes)
Blad2
Artikel Hoeveelheid
111111 2
112112 5
112112 10
134411 809
1234567 62
1234567 89
(waarbij artikel een lijst is met cijfer en cijfer/letter codes van verschillende lengtes)
Nu wil ik in blad1 achter de artikel nummers de totale hoeveelheid van de artikelen hebben.
Dus ik ben op zoek naar een code die:
In blad1 uit de range A2:A523 per artikel, kijkt of deze in blad2 voorkomt, daarna moet als een artikel voorkomt de hoeveelheid in blad1 (in de rij van het betreffende artikel)worden neergezet. Extra moeilijkheid is dat een artikel in blad2 meerdere keren kan voorkomen en dus ook meerdere hoeveelheden kan hebben.
Ik heb gezocht en kan een topic vinden over het maken van een lijst doorzoek functie maar hetgeen ik maak werkt absoluut niet en ik zit daardoor op het verkeerde spoor.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik kijk uit naar jullie reacties.
(ik heb geprobeert om het te uploaden maar het bestand is te groot.)
Aller eerst wil ik jullie allemaal bedanken omdat ik veel gebruik van dit forum maak. Het heeft mij al veel plezier (en oplossingen) gebracht.
Echter nu heb ik een vraagstuk waar ik op stuk loop.
Ik heb in excel 2 lijsten:
Blad1
Artikel (en diverse niet voor dit vraagstuk van belangzijnde velden)
1234567
pa23453
22234
(dit is dus een lijst met cijfer en cijfer/letter codes van verschillende lengtes)
Blad2
Artikel Hoeveelheid
111111 2
112112 5
112112 10
134411 809
1234567 62
1234567 89
(waarbij artikel een lijst is met cijfer en cijfer/letter codes van verschillende lengtes)
Nu wil ik in blad1 achter de artikel nummers de totale hoeveelheid van de artikelen hebben.
Dus ik ben op zoek naar een code die:
In blad1 uit de range A2:A523 per artikel, kijkt of deze in blad2 voorkomt, daarna moet als een artikel voorkomt de hoeveelheid in blad1 (in de rij van het betreffende artikel)worden neergezet. Extra moeilijkheid is dat een artikel in blad2 meerdere keren kan voorkomen en dus ook meerdere hoeveelheden kan hebben.
Ik heb gezocht en kan een topic vinden over het maken van een lijst doorzoek functie maar hetgeen ik maak werkt absoluut niet en ik zit daardoor op het verkeerde spoor.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik kijk uit naar jullie reacties.
(ik heb geprobeert om het te uploaden maar het bestand is te groot.)