VB datacontrol in vista gaat niet goed, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wabbit

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hi,

Ik heb een vraagje voor jullie waar ik niet uitkom, en waarschijnlijk heel simpel is. Ik heb een proggie gemaakt in XP waar ik een Access database aanspreek en afdruk in een tekst box, dat ging in XP helemaal goed en werden er ook getallen achter de komma goed weergegeven. Ik heb dat zelfde spulletje nu draaien onder Vista en opeens worden de nullen achter de komma weggelaten en weergegeven als hele getallen zonder komma.

Ik heb zo'n beetje alle settings wat mijn velden in Access betreft al aangepast (currency, number, decimals enz enz.) maar zonder resultaat. Je zou denken dat het landinstellingen van windows zijn of zoiets maar dat ziet er goed uit.

Zelf als ik geen code in het programma heb, dus alleen een textbox koppel aan mijn databeesje met 1 tabel en 1 field met de juiste (wat mij betreft dan) gaat het gelijk als mis als je het proggie runt. Ik gebruik als waarde in het veld bijv. 66,00 en wordt dus in het gekoppelde tekstboxje weergegeven als 66 ! als ik 66,41 in de database zet gaat het wel goed, kortom alles wat 0 is wordt weggelaten. Ik zal wel een enorme stomme fout maken, maar ik moet er bij zeggen dat ik niet echt een ervaren programmeur ben.

Wie heeft enig idee wat ik hier aan moet doen??

Alvast bedankt voor je tijd...

Groetjes,
Peter

hischien zoiets
Code:
TextBox13.Text = FormatNumber(Text1 * text5, 2)

Hi, het lost het probleem inderdaad wel op, maar is dit toch niet eenvoudiger op te lossen buiten VB om door letterlijk een instelling te wijzigen?? Ik heb echt tientallen textboxen en die in code aan alle kanten met elkaar worden opgeteld en vermeningvuldigd. Het zou een volgens mij een redelijke bereklus zijn om alles hiermee aan te passen.

Thanks!

Ik weet niet of het buiten VB om kan mij is dat met overstap naar vista niet gelukt.
dus misschien berenklusje OF een van de super sterren op dit Forum.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb dat zelfde spulletje nu draaien onder Vista en opeens worden de nullen achter de komma weggelaten en weergegeven als hele getallen zonder komma.
Dat klinkt meer als instellingen van access dan van vb; Als je je prog gebuild hebt, zou het moeten werken. Ook landinstellingen heb je uitgesloten, dus het enige dat eigenlijk overblijft is Vista of de Access op die vista computer.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het probeem kan zijn... eventueel kan je je exe + databeest posten en dan kunnen anderen ook even checken.

Succes, :thumb:

Hi,

Hier is een heel simpel proggie met een heel simpele database (ik had dat staan in D:\database, dus als je het ergens anders hebt staan even aanpassen in het control).

Uiteraard ben ik bereid het programma waar het om draait mee te sturen, maar dit leek me wel zo makkelijk.

Ik ben benieuwd...

Gr Peter

Bijlagen

nee, want er staat geen code in het form/project, dus kan er weinig mee.....

Hi,

Staat een rar bij waar alles in zit, dus ik snap je niet!

gr Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan