VB en Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Na een lange periode ben ik met een nieuwe pc terug begonnen met VB 2012 maar samen met Win8.1 geeft dat problemen. Als test heb ik een simpel projectje gemaakt: Een form met een textbox en twee knoppen die bij het aanklikken een tekst in de textbox plaatsen. Het builden geeft geen probleem en kan het binnen de ontwikkelomgeving ook correct laten runnen, de knoppen werken goed.

Als ik op het exe bestand uit de bin-debug map klik dan krijg ik een error. Dan een copy van deze exe op het bureaublad gezet maar daar op klikken geeft de zelfde error. Ik krijg een box op het scherm met de text: "Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijk hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het item."

Ik heb het laten runnen via rechtsklik "Run als administrator" en aan de rechten licht het volgens mij ook niet want dat heb ik ook nagezien.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik denk dat het los staat van de combinatie Visual Basic en Windows 8.1.
Kennelijk probeer je vanuit je programma gegevens van een apparaat op te vragen dat op dat moment niet beschikbaar is. Heb je er in de code wel een Try...Catch...End Try omheen gezet om evt. errors netjes af te vangen?

Laatst bewerkt:
Edmoor bedankt voor je reactie.

Ik heb deze subroutine bijgevoegd:

Private Sub Form1_Activated(sender As Object, e As EventArgs) Handles Me.Activated
Try
Catch ex As Exception
MsgBox("Can't load form" & vbCrLf & ex.Message)
End Try
End Sub

Als het een VB probleem is moet ik toch minstens de tekst "Can't load form" op het scherm krijgen maar dat krijg ik zelfs niet.
Graag wat hulp.

Nee, uiteraard niet. Omdat je niks tussen Try en Catch hebt staan ;)

Nee, uiteraard niet. Omdat je niks tussen Try en Catch hebt staan ;)
Wat moet ik daar dan tussen zetten? Ik dacht dat er na de sub Form1_Activated automatisch de sub Form1_Load komt tenzij er een error is en die wordt opgevangen door Catch ex As Exception en geeft dan de msgbox "Can't load form" of ben ik hier mis?

Wat moet ik daar dan tussen zetten? Ik dacht dat er na de sub Form1_Activated automatisch de sub Form1_Load komt tenzij er een error is en die wordt opgevangen door Catch ex As Exception en geeft dan de msgbox "Can't load form" of ben ik hier mis?

Je moet de code die je normaal had geschreven (zonder try catch)
tussen
Try
HIER DE CODE
Catch ..
Hier de foutmelding
End try

Bekijk bijlage Oef1.rarBekijk bijlage Oef1.rarIntelliSense bedankt voor je reactie. Mijn probleem is dat van het exe bestand niks wordt uitgevoerd. Ik heb zelfs geen code geschreven. Bij het klikken op het exe bestand moet enkel de form getoond worden maar dat gebeurt zelfs niet. Het eigenaardige is dat na succesvol uitvoeren van de BIND kan ik het wel uitvoeren maar dan staat Visual Basic natuurlijk nog open. Om mijn probleem te demonstreren heb ik het projectje in zijn geheel gecomprest met WinRar en hier bij gehangen.

Laatst bewerkt:
Ik kan dat project hier niet laden omdat hij zegt dat 'ie incompatible is met mijn versie van VB2012 Express, maar de Oef1.exe werk hier prima.
Oef1.jpg

En na een klik op de knop:
Oef1-2.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt edmoor. Dan moet de fout in mijn Windows zitten, hoe kan ik dat oplossen? Tips zijn welkom.

Ik hoop dat iemand anders een idee heeft want ik zou het niet weten.

Oef, het is eindelijk opgelost. Het programma werd door Avast geblokkeerd maar door een foute instelling in Avast werd die foutmelding niet getoond en kreeg ik alleen de melding van Windows.
Allen bedankt voor de hulp, topic mag gesloten worden.

Ok dan. Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan