Allen,
Ik bouw een aantal submenu's op onder het menu-item: Languages. Het aantal wordt bepaald door het aantal aanwezige Taal-bestanden.
In het Register staat de Default taal. op het moment dat het submenu aangemaakt wordt dat overeen komt met de default taal dan wil ik dit item checken (vinkje zetten).
Dat laatste stukje lukt mij niet. Ik heb de volgende code tot nu toe:
Wie weet een oplossing?
Ik bouw een aantal submenu's op onder het menu-item: Languages. Het aantal wordt bepaald door het aantal aanwezige Taal-bestanden.
In het Register staat de Default taal. op het moment dat het submenu aangemaakt wordt dat overeen komt met de default taal dan wil ik dit item checken (vinkje zetten).
Dat laatste stukje lukt mij niet. Ik heb de volgende code tot nu toe:
Code:
Dim sFile As String
Dim selectedFolderPath As String
Dim Talen() As String
selectedFolderPath = "d:\data\pumptechnicsTCO\Help files\"
sFile = Dir$([selectedFolderPath] & "\*.lang", vbDirectory Or vbHidden Or vbSystem Or vbReadOnly Or vbArchive)
Dim AantalTalen As Integer = 1
Do Until sFile = vbNullString
If sFile <> "." Then
If sFile <> ".." Then
ReDim Talen(AantalTalen)
Talen(AantalTalen) = sFile
'hier de menustrip maken
LanguagesToolStripMenuItem.DropDownItems.Add(Talen(AantalTalen).Substring(0, Talen(AantalTalen).Length - 5))
If Talen(AantalTalen).Substring(0, Talen(AantalTalen).Length - 5) = GetSetting("PumpTechnicsTCO", "Default", "Talen", "") Then
' Hier een submenu in de toolstrip aangemaakt.
' Als de naam overeen komt met de naam van de default naam die ik uit het register haal moet hij checked worden.
' Op deze plek moet het net aangemaakte submenu ge-checked worden: .Checked = True
End If
AantalTalen = AantalTalen + 1
End If
End If
sFile = Dir$()
AantalTalen = AantalTalen - 1
Loop
Wie weet een oplossing?