[VB.NET] Console application output opvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Mighty Atom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Ik werk al twee jaar aan een front end, dat simpelweg een batchfile aanmaakt en het daarna uitvoert (je ziet dan een dos window waarin het "compile" process the volgen is.

Een tijdje terug vond ik op een forum een thread waarin gevraagt werd of dat hele process weer te geven is in een textbox. Met andere woorden: de output opvangen een in een textbox plaatsen.

Dus ik zoeken naar voorbeeld code, en ik heb inderdaad gevonden wat ik dus wil bereiken. Helaas is er een klein euvel waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Het is het volgende:

Zoals ik al zei vind er een compilatie process plaats als het batch bestand uitgevoerd word.

Zie hier een screenshot van het compilator process onder een gewoon dos venster:

comp_proc_dosvenster.png

Kijk eens naar de enalaatste regel. Daar staat CreateBrush. De regel daaronder is een process op zich, dat word weergegeven door een tellend getal. Van 0 naar 43 in dit geval. Dit tel process vind plaats op diezelfde regel, er word dus geen nieuwe regel gemaakt als het getal (25) met 1 verhoogd wordt.
Dit is helaas wel het geval in mijn programmaatje:

comp_proc_textbox.png

In plaats van dat dat tel process op dezelfde regel onder CreateBrush: moet plaatsvinden, word er steeds een nieuwe regel gemaakt voor elke elkeer als dat tel getal met 1 verhoogd wordt.

Dit levert natuurlijk een enorme lap text op, zeker als het een hoog eind getal (43 in dit geval) is, bijvoorbeeld 30000 en geloof me, dat komt voor.

Ik zou het dus graag hebben dat dat tel process gewoon op 1 regel blijft plaats vinden totdat het tel process voorbij, en pas daarna de rest van het compilatie process in de textbox neerzet.

En CreateBrush is niet enigste tel process, er zijn er meer, met verschillende eind getallen.
Bekijk hier het complete log bestand:
http://www.themightyatom.nl/stuff/full_comp_proc.txt