vb.net jaren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

ik heb een programma geschreven onder database vorm nu zit ik met het volgende prob.

de leden voeren hun geboorte datum in & datum vanaf dat ze lid zijn en nu wil ik aan de hand van deze gegevens laten tonen hoe lang ze lid zijn.

db layout :

id : int PK
naam, voornaam,adres,gemeente,gms,tel,email, huistnummer : VARCHARS
geboortedatum : DATE
lidsind: DATE

dus deze laatste waardes moeten van elkaar afgetrokken worden alleen weet ik niet hoebleeuh.jpgbleeuh.jpg

Dat kun je met deze functie uitrekenen:
Code:
Function Leeftijd(GeboorteDatum As Date, Optional TweedeDatum As Date) As Integer
Dim varAge As Variant
If TweedeDatum = 0 Then TweedeDatum = Date

If IsNull(GeboorteDatum) Then Leeftijd = 0: Exit Function

varAge = DateDiff("yyyy", GeboorteDatum, TweedeDatum)
   If TweedeDatum < DateSerial(Year(TweedeDatum), Month(GeboorteDatum), Day(GeboorteDatum)) Then
      varAge = varAge - 1
   End If
   Leeftijd = CInt(varAge)
End Function
Als je het tweede argument leeg laat, wordt met de huidige datum gerekend. Anders met de twee datums die je invoert.

Wat heeft de geboortedatum te maken met de datum van inschrijving en de lengte van het lidmaatschap?

@edmoor: Wel eens van variabele argumenten gehoord?
Ik heb een functie gepakt die ik zelf gebruik om (jawel....) leeftijden uit te rekenen. Ik beschouw de mensen hier slim genoeg om zelf een naampjes van variabelen aan te passen... :)

Voor het berekenen van de leeftijd is de geboortedatum wel belangrijk ja, maar dat snap ik zelf ook nog wel. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan