vb.net vragen voor pro webbrowser(dat gaat het worden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonsna

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
nou ik heb een webbrowser gemaakt
screen:
[smallIMG]http://i38.tinypic.com/2wm1dzl.jpg[/smallIMG]
(Klikbaar)

aan de zijkant (rechts) heb ik een mediaplayer met een werkende import en werkende play enz...

maar ik wil niet dat die media player de hele tijd zichbaar blijft het is naamelijk een helebalk
ik wil dat als je de browser (bijv) opstart dat er dan aan de rechter kant (waar nu de media speler staat )
een soort tabbladen staat als je bijv op de tab media klikt dat er dan die mediaplayer tevoorschijn komt ;)

dit was vraag 1
nu vraag 2 :D

ik wil dit ook hebben met tabbladen toevoegen enz.
[smallIMG]http://i33.tinypic.com/2m7jf4x.jpg[/smallIMG]
(Klikbaar)

vraag 3

in vraag 2 staat er ook iets met tabbladen ik wil ook net zoals in internet explore favorieten hebben

met favorieten toevoegen enz...

vraag 4
ik wil zo'n profesionele menu balk maken je weet wel met bestand bewerken beeld favorieten extra en help ;)

vraag 5

ik wil zo'n automatische update met die om de dag checkt of er een is

vraag 6

wat zijn de codes voor webrowser1 refresh back next

vraag 7
ik wil de balken van windows (op mijn browser naar een andere soort verander en

dus die blauwe balken waar psgbrowser op staat (de bovenste)
daar wil iik een andere (plaatje) als bovenbalk doen ook die ernaast enz...

vraag 8
ik wil dat als ik hem publish niet een installer krijg maar een kant en klare browser dat ik zelf met bijv nsis(nullsoft)
een installer inkan toepassen ;)

als jullie dit allemaal kunnen beandwoorden is dit de beste site ooit :o

Laatst bewerkt door een moderator:
een heel boek

Heey,

Hopelijk kan ik je een heel eind op weg helpen (het is een beetje laat dat ik deze vraag zie...).

vraag 1
Kun je ook oplossen doormiddel van een Checkbox (in win95 stijl, ziet eruit als gewone knop, maar als je erop klikt, blijft die knop beneden hangen, als je er dan nog een keer op klikt, springt ie weer terug). Als hij "Checked" is, dan is die Panel (dat denk ik dan maar dat dat het is) "Visible" zoniet, dan is hij "Invisible" (met die JouwPanel.Visible = Checkbox.Checked).

vraag 2
Een mooie sample: klik dan hier.

vraag 3
Bekijk bijlage simplebrowser.zip Hopelijk kun je daar iets mee...

vraag 4
Dat is heel simpel, je voegt gewoon de menu control (in de toolbox) in, en de rest is invul werk!

vraag 5
eeeuh... (misschien??: http://www.codeproject.com/KB/vb/autoupdate.aspx)

vraag 6
Ook heel simpel:
- Refresh:
webbrowser1.Refresh()
- Next:
If webbrowser1.CanGoForward = True Then
webbrowser1.GoForward()​
End If
- Back:
If webbrowser1.CanGoBack = True Then
webbrowser1.GoBack()​
End If

vraag 7
Je moet in de Form Properties (rechterbalk) het volgende instellen: Formborderstyle = None
Het beste is dan om de "nieuwe" Balk (die op het plaatje nog blauw is) als Panel te maken, dat lijkt me het makkelijkste. Het volgende probleem is wel, ik heb codes om het venster dan nog te kunnen verplaatsen, maar niet om van grootte te veranderen. Als je wilt, kan ik nog wel de codes samenstellen voor het verplaatsen van het venster (ik heb ze wel voor het HELE venster, dus dan is hij op elke plek verplaatsbaar, maar als je er alleen voor wil zorgen dat de gebruiker het venster kan verplaatsen doormiddel van die blauwe balk, dan zullen we nog even moeten experimenteren. Maar dat is geen probleem...

vraag 8
Build hem, [Build -> Build Solution] Hij komt dan in de volgende map te staan:
Visual Studio 2008 (of 2010 in mijn geval) -> Projects -> psgbrowser (of hoe jou project heet) -> psgbrowser (ja, nog een keer :p) -> bin -> Of Debug Of Release -> de naam van het project (volgens mij: psgbrowser.exe).

Als je die met NSIS inlaad (als .zip dacht ik, ff inpakken dan, alleen dat psgbrowser.exe) en de rest eromheen maakt, heb je een prima installer!

Ik heb onderhand een heel boek geschreven, dus hoop ik dat je er iets aan hebt!

Ik ben ERG benieuwd naar het eindresultaat!! Mag ik het testen?????? klik hier om te mailen! :thumb:

Veel, Heel veel succes ermee!!!!
en ik hoor je nog wel!

mr32

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan