KevinFCTwente
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 5 jun 2011
- Berichten
- 1
Hoi ik heb laatst op school de opdracht gekregen om dit in viseul basic te maken maar ik heb echt geen idee hoe
Opdracht 14: een autowasstraat
Een opdracht voor gevorderden.
onderwerp
Samenstellen van een wasbeurt, betalen en wisselgeld.
-
Een simpele wasbeurt kost € 5 .
Drogen OF een waslaag aanbrengen kost € 3 extra; maar drogen EN een waslaag aanbrengen slechts € 2 extra.
Gebruik maken van een stofzuiger kost niks, maar is alleen mogelijk bij keuze van “waslaag aanbrengen” EN “drogen”.
- Tijdens het samenstellen van de keuze wordt het bijbehorend totaalbedrag getoond.
- De inworp van de klant (€ 2.00, 1.00, 0.50, 0.20, 0.10) wordt met knoppen gesimuleerd. Na die “inworp” wordt het terug te geven bedrag in munten getoond.
Aanwijzingen
a)
Maak een interface met de benodigde knoppen (bedenk hoeveel dat er moeten zijn) en tekstboxen.
b) Maak psd’s voor de verschillende knoppen.
c) Breng de code in per knop en test op zijn werking. Wijzig eventueel de code.
d) Bedenk testwaarden voor de hele machine en voorspel de uitkomst.
e) Voorzie het programma van het benodigde commentaar. Voer de testen uit en evalueer de uitkomsten en pas eventueel het programma aan.

Opdracht 14: een autowasstraat
Een opdracht voor gevorderden.
onderwerp
Samenstellen van een wasbeurt, betalen en wisselgeld.
-
Een simpele wasbeurt kost € 5 .
Drogen OF een waslaag aanbrengen kost € 3 extra; maar drogen EN een waslaag aanbrengen slechts € 2 extra.
Gebruik maken van een stofzuiger kost niks, maar is alleen mogelijk bij keuze van “waslaag aanbrengen” EN “drogen”.
- Tijdens het samenstellen van de keuze wordt het bijbehorend totaalbedrag getoond.
- De inworp van de klant (€ 2.00, 1.00, 0.50, 0.20, 0.10) wordt met knoppen gesimuleerd. Na die “inworp” wordt het terug te geven bedrag in munten getoond.
Aanwijzingen
a)
Maak een interface met de benodigde knoppen (bedenk hoeveel dat er moeten zijn) en tekstboxen.
b) Maak psd’s voor de verschillende knoppen.
c) Breng de code in per knop en test op zijn werking. Wijzig eventueel de code.
d) Bedenk testwaarden voor de hele machine en voorspel de uitkomst.
e) Voorzie het programma van het benodigde commentaar. Voer de testen uit en evalueer de uitkomsten en pas eventueel het programma aan.