Hallo,
Ik heb een script gemaakt voor het optellen van tijd bij de huidige tijd.
Het werkt als volgt:
De gebruiker klikt op de button '+15 minuten' en er wordt in een label de huidige tijd + 15 minuten zichtbaar.
Wat ik graag zou willen hebben is dat je meerdere keren kan klikken op de '+15 minuten' button zodat je eindeloos 15 miuten kan toevoegen aan de huidige tijd.
Voorbeeld:
Het is nu 12.00
Na 1 keer klikken: 12.15
Na 2 keer klikken: 12.30
Na 3 keer klikken: 12.45
etc. etc.
Dit is een voorbeeld van mn huidige code:
--------------------------------------------
Vervolgens heb ik nog een vraag:
Ik heb ook een textbox die kan ingevuld worden door middel van het klikken op buttons. Deze buttons hebben elk een waarde.
Voorbeeld:
Als je klikt op button 1 dan verschijnt er in de textbox een 1.
En klik je op 2 dan verschijnt er een 2. etc. etc.
Deze nummers verschijnen netjes achter elkaar.
Wat ik graag zou willen hebben is dat er maar maximaal 5 nummers in de textbox ingevuld kunnen worden.
En ja, ik heb dit al aangegeven met 'MaxLength' en dit werkt ook als je de textbox m.b.v. het toetsenbord invult.
Maar doe je dit met de buttons, dan negeert hij de 'MaxLength'
Weet iemand misschien een oplossing voor deze problemen?
Alvast bedankt!
Greetz,
HCDD
Ik heb een script gemaakt voor het optellen van tijd bij de huidige tijd.
Het werkt als volgt:
De gebruiker klikt op de button '+15 minuten' en er wordt in een label de huidige tijd + 15 minuten zichtbaar.
Wat ik graag zou willen hebben is dat je meerdere keren kan klikken op de '+15 minuten' button zodat je eindeloos 15 miuten kan toevoegen aan de huidige tijd.
Voorbeeld:
Het is nu 12.00
Na 1 keer klikken: 12.15
Na 2 keer klikken: 12.30
Na 3 keer klikken: 12.45
etc. etc.
Code:
Private Sub Button13_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button13.Click
Label5.Text = (DateAndTime.Now.AddMinutes(15))
End Sub
--------------------------------------------
Vervolgens heb ik nog een vraag:
Ik heb ook een textbox die kan ingevuld worden door middel van het klikken op buttons. Deze buttons hebben elk een waarde.
Voorbeeld:
Als je klikt op button 1 dan verschijnt er in de textbox een 1.
En klik je op 2 dan verschijnt er een 2. etc. etc.
Deze nummers verschijnen netjes achter elkaar.
Wat ik graag zou willen hebben is dat er maar maximaal 5 nummers in de textbox ingevuld kunnen worden.
En ja, ik heb dit al aangegeven met 'MaxLength' en dit werkt ook als je de textbox m.b.v. het toetsenbord invult.
Maar doe je dit met de buttons, dan negeert hij de 'MaxLength'
Code:
'Numerieke toetsenbord
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
TextBox1.Text &= "1"
End Sub
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
TextBox1.Text &= "2"
End Sub
Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
TextBox1.Text &= "3"
End Sub
Weet iemand misschien een oplossing voor deze problemen?
Alvast bedankt!
Greetz,
HCDD
Laatst bewerkt: