VB Script Open Snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Private Sub MM_Click()

On Error GoTo Err_MM_Click

Dim stAppName As String

stAppName = "MSACCESS.EXE J:\Firma\DLOGISTICS\Packing\Produktie\DLPControlTools\ModuleMachinestoringen\OpenMSt"
Call Shell(stAppName, 1)
Exit_MM_Click:
Exit Sub

Err_MM_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_MM_Click

End Sub

Bovenstaand script gebruikt ik om een access module vanuit een hoofdmenu op te starten.
Nu elke module heeft aparte machtigingen voor groepen.
Ik heb dus nu een beveiligde database gemaakt met snelkoppeling. Deze Snelkoppeling heb ik op hetzelfde pad als het programma geplaatst en OpenMSt genaamd.
De snelkoppeling is geen access toepassing. Hoe verander ik bovenstaand scriptje opdat ik de module zou kunnen openen en er dan het login-schermpje weergegeven wordt ?

Alvast bedankt.

In principe kun je bijna hetzelfde script gebruiken.
Je moet alleen stAppName anders vullen.

stAppName = "J:\Firma\DLOGISTICS\Packing\Produktie\DLPControlTools\ModuleMachinestoringen\OpenMSt\snelkoppeling"

Waarom stop je eigenlijk verschillende delen van je toepassing in aparte mdb's?
Dat geeft in het algemeen ontzettend veel problemen met het beheer van de hele handel.

Access heeft prima mogelijkheden om delen af te schermen en te beveiligen. Het is altijd beter daar gebruik van te maken.

Bedankt,

als ik het scriptje aanpas geeft hij de melding "kan het pad niet vinden" -- de snelkoppeling heb ik eerder van het bureaublad naar deze speciefieke map versleept

waarom aparte beveiligingen ?
wel voor iedere module zijn er verschillende gebruikers
het beheer hiervan is inderdaad complex

Je moet de naam van de snelkoppeling inclusief extentie opgeven.
Waarom geef je trouwens niet gewoon de naam van de module die je wilt starten op ipv een snelkoppeling?

ok,

heb het ook opgelost door een batch file te maken

zie hieronder :

Private Sub MM_Click()

On Error GoTo Err_MM_Click

Dim stAppName As String

stAppName = "J:\Firma\DLOGISTICS\Packing\Produktie\DLPControlTools\ModuleMachinestoringen\OpenMSt.bat"
Call Shell(stAppName, 1)
Exit_MM_Click:
Exit Sub

Err_MM_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_MM_Click

End Sub

dat werkt

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug