Paul-RT
Giga Honourable Senior Member †
- Lid geworden
- 6 dec 2003
Hallo Excel-vb script experts.
Een tijdje terug kreeg ik van 1 van jullie een vb scriptje.
Dit werkt perfect in een facturering. :thumb:
Ik heb nu de code gekopieerd (copyright van mijzelf) en wil deze iets aangepast gebruiken in een volgend document.
Maar daar werkt het niet, en ik wil de code in veelvoud kopieren.
Eerst de code:
Wat moet het doen?
Als ik het document open (helemaal leeg; zonder klant gegevens) dan moet in cel A18 de datum van vandaag komen te staan. Daarna vul ik o.a. cel B18 in. Document wordt opgeslagen.
Als ik het document morgen weer open, moet de datum van gisteren blijven staan.
Als controle: Staat er iets in cel B18? Ja --> afblijven. Nee --> Datum in A18 plaatsen.
Ik kan immers andere velden invullen zonder dat in cel B18 iets staat.
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B18 (dus ook de datum in A18) dan moet dde datum van vandaag in A19 komen. (mits B19 leeg is.)
Document wordt opgeslagen en gesloten.
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B19 (dus ook de datum in A19) dan moet dde datum van vandaag in A20 komen. (mits B20 leeg is.)
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B20 (dus ook de datum in A20) dan moet dde datum van vandaag in A21 komen. (mits B21 leeg is.)
Enz. enz. Keer of 50?
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Bovenstaande code werkt al niet bij het openen van het document.
Een tijdje terug kreeg ik van 1 van jullie een vb scriptje.
Dit werkt perfect in een facturering. :thumb:
Ik heb nu de code gekopieerd (copyright van mijzelf) en wil deze iets aangepast gebruiken in een volgend document.
Maar daar werkt het niet, en ik wil de code in veelvoud kopieren.
Eerst de code:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
If Sheets("Klant History").Range("B18") = "" Then
Sheets("Klant History").Range("A18") = Date
End If
End Sub
Wat moet het doen?
Als ik het document open (helemaal leeg; zonder klant gegevens) dan moet in cel A18 de datum van vandaag komen te staan. Daarna vul ik o.a. cel B18 in. Document wordt opgeslagen.
Als ik het document morgen weer open, moet de datum van gisteren blijven staan.
Als controle: Staat er iets in cel B18? Ja --> afblijven. Nee --> Datum in A18 plaatsen.
Ik kan immers andere velden invullen zonder dat in cel B18 iets staat.
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B18 (dus ook de datum in A18) dan moet dde datum van vandaag in A19 komen. (mits B19 leeg is.)
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B19 (dus ook de datum in A19) dan moet dde datum van vandaag in A20 komen. (mits B20 leeg is.)
Wanneer Ik het document ga aanpassen, en er staan gegevens in B20 (dus ook de datum in A20) dan moet dde datum van vandaag in A21 komen. (mits B21 leeg is.)
Enz. enz. Keer of 50?
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Bovenstaande code werkt al niet bij het openen van het document.
Laatst bewerkt: