VB server array

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbuitvinder

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Hoi allemaal,

Ik wil een online spel maken met vb 2010.
Het spel moet gewoon op de computer van de gebruiker staan.
Ik wilde op de server een soort array maken die alle gegevens opslaat van de gebruiker (bv. online ja/nee, positie)
Het programma moet telkens berichten sturen met gevenens die de server dan weer opslaat.
Weet iemand hier een code of manier voor?
Alvast bedankt!

Groetjes van vbuitvinder.

verkeerde aanpak. bij een server-client relatie vraagt de client om naar een nieuwe positie te gaan, de server verwerkt de aanvraag en laat de client vervolgens weten dat het verzoek is ingewilligd en wat de nieuwe situatie is. Je kunt een client NOOIT vertrouwen.

Anyway, er is redelijk wat client / server code beschikbaar. De invulling ervan is echter erg afhankelijk van je opzet. Je moet dus je model al in grote mate hebben ingevuld voordat je hiermee aan de slag gaat.

Jawel hoor. Het is niet ideaal qua snelheid maar het kan zeker.

Mijn eerste opmerking ging over de relatie server / client. Een client mag nooit wat lokaal beslissen. Het spel kan helemaal lokaal draaien, maar beslissingen moeten genomen worden door de server. Je moet dus een model bedenken over hoe server en client met elkaar omgaan en welke informatie verstuurd moet worden en op welke manier.

Server / client connectie is niet heel moeilijk en er zijn veel voorbeelden van op internet, maar dat is nog maar het begin. Daarna moeten beide partijen ook met elkaar gaan praten.

Hoi,

Wat bedoel je met client?
Sorry ik weet nog niet zoveel over servers.

Groetjes van vbuitvinder.

clients (klanten) zijn programma's die gebruikmaken van je server. In dit geval dus de spelletjes op de computer van de gebruiker.

Dus wat is de opzet van je programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan