• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VB Tekst toevoeging (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Ey, ik heb een vraag.. misschien vrij simpel, misschien niet.. Ik heb een best grote lijst in Excel en sommige stukken text heb ik rood gemaakt en achter elk rode regel moet een *
Is dat mogelijk en zoja wat is de code die ik moet toevoegen in excel/vb ??

iets van if red add * ? lol kweet niet, help please

thx alvast

beter komt er nog is iemand die me antwoord geeft

helluppp

1. Is het de tekstkleur of de celkleur die je rood hebt gemaakt?
2. Wáár staat die tekst precies? Per regel in 1 cel (in de A-kolom) of in meerdere cellen?
3. Wáár moet dat sterretje komen? In dezelfde cel als de tekst of in de cel er naast?

De vraag had duidelijker gekunnen dat zonder meer, maar we proberen wat:

Zet deze macro in een module (Extra -> Macro -> vul een naam in het witte veld en druk vervolgens op maken)

Sub test()
For i = rij_begin To Rij_eind
C = Cells(i, Kolnr1).FontColor.ColorIndex
If C = Kleurnr Then Cells(i, kolnr2) = "*"
Next i
End Sub

Wat doet deze macro? Eerste regel lijkt mij duidelijk vul 2 getallen in bij rij_begin en rij_eind. Deze rijen gaat het macro onderzoeken. Cells(i,kolnr1) waarbij kolnr1 het kolomnummer is van de te onderzoeken kolom (A=1; B=2; .... AA=27 enzovoorts)
Cells(15,10) onderzoekt dus het veld J15
Achter cells staat wat onderzocht moet gaan worden:
Fontcolor is de kleur van het lettertype
Interior is de kleur van het veld
Colorindex kent een nummer toe aan de variabele C

Je zegt dat dat de text rood is, dat is colorindex 3, maar er zijn meerdere kleuren rood. Check dit even door een macro op te nemen en een tekst of veld precies die kleur te geven die jij zoekt. Als je de macro gestopt hebt kun je met macro bewerken exact achterhalen welke Colorindex jouw rood heeft.

En vervolgens wordt het sterretje geplaatst in het veld Cells(i,kolnr2) waarbij kolnr2 ook weer een getal is. Stel je wilt een sterretje toevoegen aan een veld waar al invoer in staat bijvoorbeeld) dan kan dat ook maar dan moet de invoer niet "*" zijn maar Cells(i,kolnr2)&"*". Als je een sterretje wil toevoegen aan de rode tekst dan is kolnr1 gelijk aan kolnr2.

Leuker kunnen we het niet maken.

Jeroen

Geplaatst door jzeedijk
Zet deze macro in een module (Extra -> Macro -> vul een naam in het witte veld en druk vervolgens op maken)
Sub test()
For i = rij_begin To Rij_eind
C = Cells(i, Kolnr1).FontColor.ColorIndex
If C = Kleurnr Then Cells(i, kolnr2) = "*"
Next i
End Sub
Wijzig de gekleurde regel als volgt (anders zal de macro niet werken):

C = Cells(i, Kolnr1).Font.ColorIndex

Misschien voor de vragensteller(-ster) nog eens nadrukkelijk vermelden dat voor rij_begin, Rij_eind, Kolnr1, kolnr2, en Kleurnr getallen moeten worden ingevuld.

Jaaaaaaaaaaaaa :D

It works.. thanks 2 both of you

Laatst bewerkt:
*edit* , je hebt nu je berichtje weggehaalt Fra, maar ik had em nog wel gelezen en had al een reply gepost dus hier alsnog...

Hmm... somebody is a bit cranky today... anders doe je ff vrolijk hee.. die andere dude had al een oplossing dus ik had je vragen niet beantwoord daarom maar als jij er misschien een beetje vrolijk van word.... beantwoord ik ze wel hoor

1. Is het de tekstkleur of de celkleur die je rood hebt gemaakt?

De tekstkleur

2. Wáár staat die tekst precies? Per regel in 1 cel (in de A-kolom) of in meerdere cellen?

Meerdere cellen, stel.. je hebt 3000 rijen en in 25% van de B rij is rode tekst in plaats van zwart

3. Wáár moet dat sterretje komen? In dezelfde cel als de tekst of in de cel er naast?

De cel ernaast

Geplaatst door Liquid
*edit*, je hebt nu je berichtje weggehaalt Fra, maar ik had em nog wel gelezen en had al een reply gepost dus hier alsnog...
Mijn bericht was een antwoord op een tekst van jou en aangezien jij jouw tekst weghaalde is het logisch dat ik dat met de mijne ook deed, anders weet iemand die de tekst voor het eerst leest totaal niet waar het op slaat !
In de macro van jzeedijk stond een fout en je was kennelijk niet in staat die zelf te ontdekken (je had zelfs de macro verkeerd overgenomen...). Je antwoord nu is mosterd na de maaltijd en dus volledig overbodig.
Geplaatst door Liquid
Hmm... somebody is a bit cranky today... anders doe je ff vrolijk hee.. die andere dude had al een oplossing dus ik had je vragen niet beantwoord daarom maar als jij er misschien een beetje vrolijk van word...
Ik denk niet dat je reden hebt om te reageren op de manier zoals jij dat doet. Ik heb zelf geen enkel belang bij het beantwoorden van jouw vraag.

mosterd na de maaltijd kan best lekker zijn...
thumb-up.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan