VB toepassing werkt op XP maar niet op win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vascos

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
We hebben hier een VB toepassing die meterstanden weergeeft.
Onder winXP werkt deze perfect
onder windows 7 kregen we eerst volgende foutmelding:
Bekijk bijlage 227843

Dan heb ik het bestand IPS7LNK.dll van de XP PC gehaald en geplaatst in c:\windows\system32\
hierna krijgen we volgende foutmelding:
Bekijk bijlage 227841

als ik op doorgaan klik gebeurd er niets, we kunnen dus niet connecteren.

Weet er iemand wat ik moet doen om deze toepassing ook onder windows 7 te laten werken?

Alvast bedankt!

Is de XP soms 32-bit en de Windows 7 een 64?

Indien je de source code hebt van een van beide dan kan een eventueel 64-bit / 32-bit probleem voorkomen worden door te compileren voor de juiste architectuur.

is het ook mogelijk om het programma te laten werken zonder er aanpassingen aan te doen?
Dit is gemaakt door iemand die er niet meer is en we hebben dus het bronbestand van het programma niet.

Je kunt proberen het in Windows XP Compatibiliteit mode te laten draaien. Ik verwacht niet dat dat gaat werken, maar wel even proberen dus.

Kopieer ook die IPS7LNK.dll eens naar C:\Windows\SysWOW64

Laatst bewerkt:
Dan zal het zonder de source code niet gaan lukken vrees ik. Als dat programma op maar 1 plek wordt gebruikt zou je een virtuele machine kunnen maken met Windows XP. Daar zal het programma dan wel gewoon in werken.

volgens de fabrikant is er een 64bit en een 32bit versie van de DLL beschikbaar. heb je al geprobeerd gewoon de 64-bit DLL te gebruiken?

heb het dll bestand uit het zip pakket in de folder van het programma zelf geplakt en nu blijkt het te werken..
als ik deze in de system32 map had gezet kregen andere toepassingen blijkbaar problemen..

Het ziet er naar uit dat het opgelost is!!

WOEHOE!!
Dit heeft me minstens enkele dagen werk bespaard!

Waarvoor mijn dank! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan