Ik vraag mij af hoe ik een variabel bereik kan selecteren op basis van lege cellen eronder.
Voorbeeld:
Ik heb een simpele tabel met data, waarvan in kolom A de datum, en in de kolommen B t/m D data, corresponderend met die data.
In de regels B7 t/m D83 moet nog data worden ingevuld. In A2 t/m A83 staat alleen de datum.
Ik wil nu een selectie maken van de tabel, enkel waar al data is ingevuld, dat is in dit geval dus A2
6
Maar als ik in de volgende regels ook data invul, moeten die ook bij de selectie horen. Kortom, als ik regel 7 en 8 ook heb ingevuld, dan zou de selectie A2
8 moeten zijn. De selectie is dus niet statisch, maar dynamisch op basis van de regels die reeds ingevuld zijn.
Kortom, selecteren van een bereik tot aan de lege waarden eronder in B t/m D.
Als ik nu een macro opneem om A2:A6 te selecteren, ziet dat er zo uit:
Alleen moet in deze code het regelnummer 6 (D6) variabel zijn, afhankelijk van de lege cellen eronder.
Hoe kan ik dat in deze code plaatsen?
Voorbeeld:
Ik heb een simpele tabel met data, waarvan in kolom A de datum, en in de kolommen B t/m D data, corresponderend met die data.
Code:
kolom A kolom B kolom C kolom D
1 Datum Klas H3A Klas H3B Klas V2A
2 1-1-2017 33 31 24
3 2-1-2017 32 36 24
4 3-1-2017 28 32 21
5 4-1-2017 30 31 20
6 5-1-2017 31 37 22
7 6-1-2017
83 23-3-2017
In de regels B7 t/m D83 moet nog data worden ingevuld. In A2 t/m A83 staat alleen de datum.
Ik wil nu een selectie maken van de tabel, enkel waar al data is ingevuld, dat is in dit geval dus A2

Maar als ik in de volgende regels ook data invul, moeten die ook bij de selectie horen. Kortom, als ik regel 7 en 8 ook heb ingevuld, dan zou de selectie A2

Kortom, selecteren van een bereik tot aan de lege waarden eronder in B t/m D.
Als ik nu een macro opneem om A2:A6 te selecteren, ziet dat er zo uit:
Code:
Sub Kopie_volle_regels()
'
' Macro om regels met ingevulde data te selecteren en naar andere cel te kopiëren
'
' Range("A2:D6").Select
Selection.Copy
Range("H1").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Alleen moet in deze code het regelnummer 6 (D6) variabel zijn, afhankelijk van de lege cellen eronder.
Hoe kan ik dat in deze code plaatsen?
Laatst bewerkt: