VB vervangt Combobox voor textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik ben in VB 2010 een webbrowser aan het programmeren.
Als ik deze test vervangt ie de Combobox van de url voor een textbox.
Er zit geen textbox achter de combobox, dat heb ik al gecontroleerd en ik heb ook al drie keer een nieuwe combobox geplaatst.

Wie weet wat de oorzaak is?

Groeten,

Michaël

Vervangen doet tie niet, het blijft nog steeds een combobox.
Als je niet wilt dat je als gebruiker naast het maken van keuzes uit de combobox ook zelf tekst kan invoeren, moet je de DropDownStyle property instellen op DropDownList. Dan kan je geen tekst meer invoeren.

@gast0685: Leg a.u.b. precies uit wat je wilt. Controls kunnen niet zomaar veranderen. Graag met behulp van screenshots voor de verduidelijking ;).

Oké, ik zal het even uitleggen: Ik zie geen knop voor dropdown. Dus kan ik niet een lijst met recent geopende pagina's bekijken.

Hier het screenshot van de browser:
Screenshot Maisjul WebBrowser.jpg
Hier van de browser in VB:
Screenshot Maisjul WebBrowser in VB.JPG
En hier van de instellingen in VB:
Screenshot Maisjul WebBrowser in VB met instellingen 2.JPGScreenshot Maisjul WebBrowser in VB met instellingen 1.jpg

Laatst bewerkt:
Selecteer 'm eens in de Designer. Dan kun je bij de properties kijken wat het is. Waarschijnlijk nog gewoon een ComboBox.

Het lijkt me dat er iets mis is met je versie van Visual Studio. Probeer 'm eens opnieuw te installeren, want er moet wel iets heel raars gebeurd zijn dat een combobox 'ineens' een textbox is geworden.

Bij mij ziet een combobox er anders uit wanneer ik er één uit mn toolbox op mn form zet:
combobox.jpg

Bij jouw is er duidelijk een verschil te zien.

Houdt je muis eens stil op het combobox item in je toolbox en vergelijk de informatie die je te zien krijgt met dit:
cbb_net_component.jpg

Het lijkt er namelijk op dat je een ander type combobox in je toolbox hebt staan en die op je form hebt gezet.

Wat een vreemd geval dit.

Delete die combobox eens en plaats een nieuwe op je form.

Het is gelukt! Ik heb een nieuw project gemaakt, alles gekopieerd en getest en nu werkt ie!
Oude project weggegooid.
Oorzaak: het was een project wat was aangemaakt in VS 2005 maar nu wilde ik dus verdergaan in 2010 en toen deed ie dus raar en het oude project
zat vol fouten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan