VB voor linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
ik zet dus binnenkort suse linux op een ouwe p3 450mhz-er...en nou is mijn vraag: is er ook ergens visual basic voor linux beschikbaar? zodat ik dus in windows áls in linux met hetzelfde project kan werken?
 
Ik draai het zelf niet maar ik denk dat het er op lijkt, maar niet echt compatible is...

Ik denk dat de beste oplossing toch is dual booten met windows of windows in VMWare draaien... Ik weet niet of die laatste optie dan nog erg werkbaar (snel) is...
 
Geplaatst door nteusink
Ik draai het zelf niet maar ik denk dat het er op lijkt, maar niet echt compatible is...

Ik denk dat de beste oplossing toch is dual booten met windows of windows in VMWare draaien... Ik weet niet of die laatste optie dan nog erg werkbaar (snel) is...

Wine kan toch ook nog helpen ?
Aangezien office onder wine werkt zal vb 6.0 (nieuwe durf ik niet te zeggen eigenlijk), toch ook wel werken, tis ongeveer op hetzelfde gebaseerd...

En het is wel sneller dan vmware.
 
Geplaatst door Icheb


Wine kan toch ook nog helpen ?
Aangezien office onder wine werkt zal vb 6.0 (nieuwe durf ik niet te zeggen eigenlijk), toch ook wel werken, tis ongeveer op hetzelfde gebaseerd...

En het is wel sneller dan vmware.

Met het verschil dat VB een ontwikkelplatform is, er zijn mensen die claimen het goed aan de praat hebben gekregen (zie hier) maar het beperkt je denk ik erg in je mogelijkheden. Simpele applicaties bouwen zou misschien nog wel werken maar als je het wat ingewikkelder maakt denk ik dat er al snel fouten op zullen treden.
 
Geplaatst door nteusink


Met het verschil dat VB een ontwikkelplatform is, er zijn mensen die claimen het goed aan de praat hebben gekregen (zie hier) maar het beperkt je denk ik erg in je mogelijkheden. Simpele applicaties bouwen zou misschien nog wel werken maar als je het wat ingewikkelder maakt denk ik dat er al snel fouten op zullen treden.

Klopt misschien wel.
Ik moet toegeven dat VB en andere windows ontwikkeltoepassingen een van de enige redenen zijn dat ik nog met mijn workstation onder windows draai.
Maar theoretisch gezien zou het al moeten kunnen, al heb ik geen tijd om het te proberen hier (en plus dat, ik ben mijn vb6.0 cd weer kwijt...)

Maar inderdaad zul je al snel tegen de volgende dingen aan gaan lopen :
I can install visual basic using wine... you need to copy some dll's or install DCOM95 from microsoft, but i had problems because I can't load any additional libraries, I can use only the basics objects... Nothing of DAO, ADO, Winsock, etc...
Can you use full resources of VB?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan