[VB6]Data op MSComm1 afvangen, hoe ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajanszoo

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Ik wil een project maken dat wacht op informatie op de COM-poort, als het eenmaal binnekomt moet er worden herkend waar het einde van de string is.
Dus bijv. String is : 0,450 kg bij "g" wordt herkend dat dit het einde van het blokje is.

Op zich heb ik dit al wel werkend, maar het werkt maar 1 x. Met een printtoets van een weegschaal stuur ik de string naar de COM-poort. Met welke code maak ik het zó dat er steeds opnieuw datastrings op de compoort kunnen binnenkomen en verwerkt worden, een soort loop dus.

Ik zou erg dankbaar zijn voor een stukje voorbeeld code.

Welk component gebruik je?

Hier op mn werk gebruiken we MSComm en die heeft een OnComm event die aangeroepen wordt zodra er data binnenkomt.

Welk component gebruik je?

Hier op mn werk gebruiken we MSComm en die heeft een OnComm event die aangeroepen wordt zodra er data binnenkomt.

Bedant voor je berichtje !
Deze oplossing heb ik sinds enkele dagen nu ingebouwd in de code en werkt op zich goed. Mijn vraag nu is : hoe zorg ik ervoor dat als er 1 x een string is ontvangen de OnComm weer "klaar staat" om een volgende string te ontvangen. Met Quickbasic gebruikte ik "goto" en dan verwees ik weer naar het begin van de code. Kan dit in VB6 ook ?

Laatst bewerkt:
Code:
if blabla = true then
goto labelnaam
end if

Labelnaam:
msgbox "dit is code onder 'labelnaam'

zoiets?

[edit] na het lezen van je post: mischien iets van een do-until-loop loopje?[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan