• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA 2010: weghalen voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Ik wil in een kolom voorwaardelijke opmaak toepassen om een cellen afhankelijk van de waarde een andere achtergrondkleur te geven. (ca 10 verschillende waarden)
IK heb hiervoor de volgende code die de cel geel moet maken als de waarde 3 is:
Sub kleur()
With Sheets(1).Columns(1).FormatConditions _
.Add(xlCellValue, xlEqual, 3)
With .Interior
.ColorIndex = 6
End With
End With
End Sub
De kleur wordt echter niet geel, maar zwart.
Dit komt omdat waarschijnlijk omdat er al een voorwaardelijke opmaak bestaat met die kleur.
Als ik alle voorwaardelijke opmaak eerst handmatig verwijder wordt het wel geel.

Met de macrorecorder kan ik echter geen code genereren voor het verwijderen van voorwaardelijke opmaak.
Hoe kan ik dit oplossen?

verwijderen voorwaardelijke opmaak in 1 kolom, met uitzondering van 1 cel.

Ik heb de volgende code, die alle voorwaardelijke opmaak in kolom F verwijdert.
Sub verwijder_vwopm_F()

ActiveSheet.Columns(6).SpecialCells(xlCellTypeAllFormatConditions).FormatConditions.Delete

End Sub

Ik heb echter in deze kolom 1 cel, waarvan de voorwaardelijke opmaak bewaard moet blijven.
Het aantal rijen is weliswaar variabel, maar door te zoeken naar een waarde in een andere cel, die altijd aanwezig is kan ik altijd de exacte cel vinden.
Als ik bijvoorbeeld vind dat deze cel F46 is, dan wil ik alle voorwaardelijke opmaak verwijderen, behalve in cel F46.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan