Vba 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker34

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hallo beste mensen,
Recentelijk heb ik een boek gekocht programeren in VBA maar ik loop nu al vast omdat ik simpelweg niet weet hoe ik het programma moet benaderen, en of ik het programma wel heb!
Het boek is gestoeld op Microsoft Visual Basic 6.0. Weet iemand misschien wat ik moet doen.
Is het programma ergens te downloaden, of doe ik wat verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Ton

dat boek is niet voor VBA maar voor VB 6
VB 6 moet je kopen
ik heb er 17 boeken over is een mooi programma dat VB6

Bete Bertus,
Toen ik gisteravond thuis kwam las ik je laatste bericht, en ik was daar nogal van geschrokken. Ik begrijp uit je vuurrode duiveltje dat je zeer boos bent. Ik wil je mededelen dat het niet mijn bedoeling geweest om je boos te maken, en biedt hierbij mijn verontschuldigingen aan. Ik hoop dat je begrijpt dat ik moet wennen aan de berichtgeving op het forum. Ik ben zelf nog nooit lid geweest van iets dergelijks en het is voor mij ook even nieuw om vertrouwd te raken met de taal en de mensen op het forum. Ik hoop uiteraard op een frisse start.
Met vriendelijke groet,
Ton

VB is, zoals Bertus al aangaf, een programma (van Microsof) waarmee je zelfstandige programma's kunt maken. Daarnaast levert Microsoft programma's als Word, Excel en Access waarmee je documenten maakt, die je ook kunt automatiseren. Dat automatiseren gebeurt met VBA (Visual Basic for Applications). Die taal lijkt, zal je niet verbazen, nogal stevig op VB. Grootste verschil? Met VBA kun je geen zelfstandige programma's maken; de code werkt doorgaans alleen binnen het programma waarin je de code maakt. VBA bestaat voor een groot deel uit opdrachten die in alle programma's werken, en specifieke commando's die alleen binnnen de eigen applicatie werken. Zo kun je in Excel formulieren maken en programmeren, wat in Access niet kan. Hoeft daar ook niet, want Access heeft zijn eigen formulieren, die je ook weer kunt automatiseren.

Jouw vraag staat dus in het verkeerde forum, want dit is het VBA forum... Bovendien stel je niet echt een vraag! Maar VB kun je dus gewoon kopen in een betere computer winkel. Online zal ongetwijfeld ook lukken. Vraag is natuurlijk: heb je VB wel nodig, want ga je eigen programma's maken? Of wil je alleen maar je Access en Excel bestanden automatiseren?

Hallo Michel,
De informatie die je gaf, was voor mij niet echt crystal clear. wat ik wel weet dat mijn nieuwsgiergheid is gewekt door het schrijven van die code(s) in Vb of VBA. Het lijkt mij leuk om meer uit access te halen als wat ik nu doe, en volgens mij kan dat alleen door Vb te gaan leren, zodat ik ook kan meepraten en denken over bepaalde onderwerpen. Nogmaals mijn interesse is gewekt door het schrijven van eigen progamma's in access 2007.
Ik was al op het internet aan kijken het voor eventueel een cursus, maar deze zijn vrij prijzig. Ik heb inmiddels wel een boek kunnen bemachtigen met als titel "Programmeren in Visal Basic". Na doorbladeren was ik enthousiast en ben ik vastbesloten om dit te gaan leren. Waar ik het programma kan kopen of downloaden moet ik nog uitzoeken. Wellicht staat het om mijn laptop, maar ik weet gewoon niet hoe e.e.a. aan te pakken.
Ik heb inmiddels de vraag als opgelost gezet, er vanuitgaande dat ik na overweging over dit onderwerp eigenlijk ook geen vraag kan stellen.
Met vriendelijke groet,
Ton

er is wel een FREE .NET express te downloaden,maar dan heb je niks aan je boek ,of je moet het zelf aan kunnen passen
Ik weet niet of je torrents kan downloaden of op nieuws groepen download,want daar kan je visual basic 6 nog vinden,oftewel VB6

succes

Hallo Bertus,
Ik vind het erg te moeten zeggen dat ik jarenlang nauwelijks contact heb gehad met de buitenwereld, om het zo maar even te zeggen, vandaar dat ik lid ben geworden van een forum. De termen FREE.NET express, torrents of nieuwsgroepen zeggen mij helemaal niets, en eigenlijk voel ik mij hierdoor ongemakkelijk om dat ik geen kennis van zaken heb. Ik weet het is een goedbedoeld advies, Mijn dank daarvoor, Ik zal eerst proberen mezelf te verdiepen in de zaken zoals je adviseerde.
Met vriendelijke groet,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan