• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Aantal regels per pagina als variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmoto

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Ik heb een bestand waarbij m.b.v. een macro de schaal van het document ten behoeve van het printen automatisch wordt aangepast aan het afdrukbereik. De verkleinings-/vergrotingsfactor kan variëren, waardoor ook het aantal regels dat op een pagina past kan variëren.
Verderop in de macro wil ik gebruik maken van het aantal regels dat op een pagina past. Is er een commando waarmee ik het aantal regels per pagina kan ophalen, zodat ik die vervolgens als variabele kan declareren?

Alvast bedankt,
Marcel

mrmoto

Je zal met behulp van wat VBA-code op zoek moeten gaan naar de pagina-eindes in je sheet. Vorige week hadden we hier een vraag om in een cel het paginanummer te zetten. Die code heb ik opgesteld en ook op mijn site geplaatst.

Ga naar www.wimgielis.be > Excel > VBA-code > Paginanummers zetten

Daar vind je gelijkaardige code vermoed ik. Stel dat je het eerste horizontale pagina-einde vindt op rij 52, dan weet je dat er 51 rijen passen op je blad.

Wigi

mrmoto

Je zal met behulp van wat VBA-code op zoek moeten gaan naar de pagina-eindes in je sheet. Vorige week hadden we hier een vraag om in een cel het paginanummer te zetten. Die code heb ik opgesteld en ook op mijn site geplaatst.

Ga naar www.wimgielis.be > Excel > VBA-code > Paginanummers zetten

Daar vind je gelijkaardige code vermoed ik. Stel dat je het eerste horizontale pagina-einde vindt op rij 52, dan weet je dat er 51 rijen passen op je blad.

Wigi

Wigi, bedankt weer voor het duwtje in de juiste richting. Met wat speurwerk in de objectverkenner ben ik tot de volgende oplossing gekomen:

Code:
test = ActiveSheet.HPageBreaks(1).Location.Row - 1

afz. Marcel

Met wat speurwerk in de objectverkenner ...

Dat is een goede manier van werken. Mooi zo. Gewoon F2 drukken in VBA en verder zoeken.

Blij dat ik je tot de oplossing kon brengen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan