• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA actualiseren (reguliere) tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike564

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Goedemiddag,

Ik heb gisteren een oproep geplaatst over de zoektocht naar een bepaalde functie. Hierbij hebben AlexCEL en VenA mij uitstekend geholpen.

Het gaat om de volgende post:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/921049-Op-zoek-naar-een-functie

Met deze functie kon ik het bestand uiteindelijk uitwerken naar wat ik voor ogen had. (in de bijlage is hier een voorbeeld van te vinden).
Het "probleem" waar ik nu tegen aan loop, is dat wanneer ik artikelen toevoeg of verwijder, ik ook handmatig rijen moet invoegen of verwijderen.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk middels VBA de tabellen te actualiseren? (het invoegen/verwijderen automatiseren)

Alvast dank!

Groet,
Mike

Bijlagen

De tabellen hebben geen enkele toegevoegde waarde. Hieronder een aanzet hoe je de tab 'Sporten' dmv VBA kan opbouwen

Code:
Sub VenA()
ar = Split("Voetbal Volleybal Hockey")
With Sheets("Sporten")
  .UsedRange.Clear
  For j = 0 To UBound(ar)
    lr = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(4).Row
    .Cells(1, 27).Resize(2) = Application.Transpose(Array("Artikelgroep", ar(j)))
    Sheets("Database Prijskaart").Range("Tabel5[#All]").AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("AA1:AA2"), .Cells(lr, 1)
    With .Cells(lr - 2, 3).Font
      .Parent.Value = ar(j)
        .Color = -13413632
        .Name = "Calibri"
        .Size = 20
       .Parent.Rows.RowHeight = 20
    End With
  Next j
End With
End Sub

Dit kan je net zover uitbouwen tot je altijd de mooie opmaak krijgt.

Laatst bewerkt:
Het is een mooie aanzet, desondanks denk ik niet dat dit voor mij de oplossing is.
Ik zit namelijk (in het echte bestand) met verschillende prijslijsten, talen, formules die in tabellen moeten worden geplaatst en daarnaast "harde" gegevens die aangepast moeten kunnen worden.

Wanneer ik het bereik van "Tabel5" aanpas krijg ik bij alle 3 de artikelgroepen enkel het eerste product van de artikelgroep "voetbal" gegenereerd. Ik heb hier een tijdje mee zitten stoeien maar ik kom er niet uit.
Met genoeg kennis en expertise over VBA zal het ongetwijfeld lukken om er voor te zorgen dat het de goede opmaak heeft en ook aan al mijn overige eisen voldoet, maar dat heb ik zelf simpelweg niet.

Ik had als oplossing zelf nog het idee dat bij het drukken op een knop "Vernieuwen" de tabellen zichzelf uitbreiden tot er zich een ongeldige celverwijzing voordoet en dat vervolgens de rijen waarin zich een ongeldige celverwijzing voordoet, daarna meteen worden verwijderd.
Ik weet echter niet of dit mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan