• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Advanced filter over range

• Onderwerp starter Onderwerp starter kogi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kogi

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Ik heb een vraagje ivm het bereik van een advanced filter.Ik zal het probleem schetsen:
In rij 1 staan e-mailadressen
in rij 2 staat de kolomhoofding waarop ik wil filteren
in rij 3 en volgenden staan de filtercriteria.

user@domein.be user2@domein.be user3@domein.be
KP KP KP
0510 0955 0510
0513 0965 0513
0975 0960
0982 0920
0986
0987

Mijn vraag is: hoe kan ik een lus maken die door kolommen gaat en per kolom de advanced filter toepast vanaf rij 2. Ik heb al volgende code:

Code:
    With wbGegevens.Sheets("Tijdelijk")
        wbGegevens.Sheets(1).Columns("A:S").AdvancedFilter _
                Action:=xlFilterCopy, _
                CriteriaRange:=wbKostenplaatsen.Sheets("hoofdvpk").Columns(1).SpecialCells(2), _
                CopyToRange:=.Range("A1"), _
                Unique:=False

.Range("A1").CurrentRegion.Sort .Range("A1"), xlAscending, Header:=xlYes

'Subtotalen op kolom 2
            If .Range("A2").Value <> "" Then
                .Range("A1").CurrentRegion.Subtotal GroupBy:=2, Function:=xlSum, TotalList:=Array(13, 15, 17, 19), Replace:=True, PageBreaks:=False, SummaryBelowData:=True
            End If
    End With

Daarna moet ik per kolom dit tijdelijk tabblad mailen en het tabblad terug leegmaken, maar da's voor later.

Suggesties zijn welkom!

Waarom gebruik je in vredesnaam Excel voor zo'n taak en niet Access?

Waarom gebruik je in vredesnaam Excel voor zo'n taak en niet Access?

Omdat uit de analysefase is gebleken dat Excel beter is dan Access. Wat je hier ziet is slechts een klein deel uit een groot geheel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan