• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Als getal bestaat OK zo niet LETOP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lemme201

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Beste Allemaal,
Ik ben niet zo goed met VB code maar misschien kan iemand mij helpen.

Ik zoek een VBA code die het volgende doet:

In een excel werkblad staan in kolom A getallen (ean 13)

Nu wil ik graag dat ik in een VBA UserForm een getal (ean 13) invoer dat er gezocht wordt of dit getal reeds bestaat in de kolom A.

Is dit WAAR dan "OK"
Is dit ONWAAR dan "OPLETTEN"

Tevens zou het leuk zijn als het resultaat "WAAR" is, de huidige datum in de volgende lege kolom word geplaatst achter het gecontroleerde getal.

kan iemand mij helpen?

m.vr.gr.

Tom

Laatst bewerkt:
Als jij dan eens een bestandje plaatst met wat nummers en je Userform erin kunnen wij je zeker verder helpen.

Ik ben niet zogoed met de form's maar in dit bestandje zit wel het principe.
"EANcodes kolom G" geeft het resultaat weer in een soort popup
Als in een input form de ean code ingevoerd wordt zoals bedoeld in "ART.best A1"

In de EANcodes B-F worden de datums ingegeven (automatische) mits resultaat OK is bij de betreffende Nummers.

Hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt.
Bekijk bijlage Test ean controlle.xls

Gaat dit in de richting ?
Of als het nr moet opgezocht worden in blad2 en dan datum in blad1 zie bestand_II

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nou... dit komt heel dicht in de buurt,

"Test ean controlle II" zou alleen bij nader inzien nog het volgende moeten doen.

Op blad 1 (EAncodes) zou het opgezocht nummer nog in gevuld moeten worden.
Ik geef het nummer in in de "popup" er wordt op blad 2 (ART.best) gecontroleerd of dit bestaat.
en in gevuld op blad 1 met datum als deze bestaat zonder datum als deze niet bestaat.

Voor de rest ziet het er SUPER uit top!!!
Mooi werk

En misschien nog wel heel belangrijk, het moet geschikt zijn voor windows mobile excel (excel mobile):o

Laatst bewerkt:
In dat geval heb je een probleem vrees ik.
Mobile Excel ondersteunt voor zover ik weet geen macros, het is eigenlijk meer een viewer met lichte aanpassingsmogelijkheden.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Set fEan = Sheets("Art.best").Columns(1).Find(TextBox1.Value, , xlValues, xlWhole)
    Label1.Caption = IIf(Not fEan Is Nothing, "OK", "OPLETTEN")
    If Not fEan Is Nothing Then
        With Sheets("EANcodes").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp)
            .Offset(1) = TextBox1.Value
            .Offset(1, 1) = Date
        End With
    Else
        Sheets("EANcodes").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = TextBox1.Value
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan