• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA - Auto scrollbar / count+1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0182

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Beste Guru's,

Jullie hulp is nodig met een (voor mij) te moeilijke VBA.

Ik heb een "digitale cijferregen" in excel gemaakt met een scrollbar waarmee je het daadwerkelijk kan laten regenen.
Echter, nu ben ik opzoek naar een VBA waarbij ik bij het opstarten van het workbook de cijferregen automatisch kan laten "regenen".

Ik voorzie twee mogelijkheden:
1. Een VBA aan de scrollbar linken waardoor de scrollbar om een bepaalde tijd (+- 0,5 sec) naar rechts scrollt.
2. De scrollbar is gelinkt aan [A1], wellicht deze cell een soort van auto-count functie +1 te geven waardoor de scrollbar meebeweegt.

De excel-file is geupload als bijlage.

Met vriendelijke groeten,
gast0182

Bijlagen

Beste,

Wat is de uiteindelijke bedoeling van deze toepassing? Dit bestand bevat geen macro.

mvg,
berre50

Beste,

Wat is de uiteindelijke bedoeling van deze toepassing? Dit bestand bevat geen macro.

mvg,
berre50

Hallo tkint,

De uiteindelijke bedoeling van deze toepassing is een digitale cijferregen te krijgen wanneer je het bestand zou openen (natuurlijk zonder het klikken van de scrollbar, dat moet geautomatiseerd worden voor bijvoorbeeld X-periode of X-afstand).

Dat het bestand geen macro bevat is niet onjuist, de digitale cijferregen kan immers middels formules gemaakt worden.

Met vriendelijke groeten,
gast0182

Laatst bewerkt:
Daar heb je toch geen Scrollbar voor nodig, je hoeft enkel A1 met 1 te verhogen tot een max getal(bv 1000) die je in A2 zet. Dus hoe groter A2 hoe langer het duurt.

Zet deze code in ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets(1)
     .[A1] = .[A1] + 1
  For i = 1 To .[A2]
        .[A1] = .[A1] + 1
  Next
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Daar heb je toch geen Scrollbar voor nodig, je hoeft enkel A1 met 1 te verhogen tot een max getal(bv 1000) die je in A2 zet. Dus hoe groter A2 hoe langer het duurt.

Zet deze code in ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets(1)
     .[A1] = .[A1] + 1
  For i = 1 To .[A2]
        .[A1] = .[A1] + 1
  Next
End With
End Sub

Zo moeilijk is het probleem, zo makkelijk is de oplossing.

Bedankt Cobbe, het werkt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan