MarcelBeug
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 31 mei 2015
Hallo, dit is mijn eerste vraag op dit forum. :d (echt waar).
Ik heb een overzicht met 2 weergaven: een compacte weergave en een weergave waarbij alle kolommen zichtbaar zijn.
Met knoppen kan tussen beide weergaven worden gewisseld: met CommandButton1 ga je naar compacte weergave; met CommandButton2 ga je naar weergave van alle kolommen.
Nu is er 1 kolom (in het voorbeeldbestand kolom H) met tekstterugloop en meerdere regels in 1 cel. Deze kolom is in compacte weergave verborgen.
Nu bevat het overzicht ook een autofiltermogelijkheid.
Nu wil ik - als met CommandButton2 geschakeld wordt naar volledige weergave - ook de rijhoogte wordt aangepast van regels die op dat moment zijn uitgefilterd.
Ik plaats het voorbeeld waarbij gefilterd is op "Censuur 2" in kolom B.
Als je nu drukt op "Toon alle kolommen", dan wordt de rijhoogte automatisch aangepast, maar niet voor de regels die zijn uitgefilterd zijn.
Als je vervolgens alle gegevens in kolom B selecteert, dan zijn alleen de rijhoogten van "Censuur 2" aangepast en niet de overige rijhoogten; dat zou ik graag wél willen.
De code voor het schakelen naar weergave van alle kolommen is nu:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook de rijhoogte van uitgefilterde rijen wordt aangepast?
Ik hoop dat mijn uitleg voldoende duidelijk is.
Ik heb een overzicht met 2 weergaven: een compacte weergave en een weergave waarbij alle kolommen zichtbaar zijn.
Met knoppen kan tussen beide weergaven worden gewisseld: met CommandButton1 ga je naar compacte weergave; met CommandButton2 ga je naar weergave van alle kolommen.
Nu is er 1 kolom (in het voorbeeldbestand kolom H) met tekstterugloop en meerdere regels in 1 cel. Deze kolom is in compacte weergave verborgen.
Nu bevat het overzicht ook een autofiltermogelijkheid.
Nu wil ik - als met CommandButton2 geschakeld wordt naar volledige weergave - ook de rijhoogte wordt aangepast van regels die op dat moment zijn uitgefilterd.
Ik plaats het voorbeeld waarbij gefilterd is op "Censuur 2" in kolom B.
Als je nu drukt op "Toon alle kolommen", dan wordt de rijhoogte automatisch aangepast, maar niet voor de regels die zijn uitgefilterd zijn.
Als je vervolgens alle gegevens in kolom B selecteert, dan zijn alleen de rijhoogten van "Censuur 2" aangepast en niet de overige rijhoogten; dat zou ik graag wél willen.
De code voor het schakelen naar weergave van alle kolommen is nu:
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Range("E2:E6").Clear
Range("F1:N1").EntireColumn.Hidden = False
[COLOR="#FF0000"]Range("A8:A29").Rows.AutoFit 'Dit zou ook moeten gelden voor rijen die uitgefilterd zijn[/COLOR]
CommandButton1.Visible = True
CommandButton2.Visible = False
ActiveWindow.FreezePanes = False
Range("F8").Select
ActiveWindow.FreezePanes = True
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook de rijhoogte van uitgefilterde rijen wordt aangepast?
Ik hoop dat mijn uitleg voldoende duidelijk is.