peter59
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 mei 2007
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365
Hallo,
Ik heb een code gebruikt uit een topic van HelpMij.
Deze heb ik proberen om te bouwen naar onderstaand maar helaas is mij het niet gelukt.
Uit een werkmap met de naam "C:\Users\peter\Desktop\Verzameltemplate.xlsx") is het de bedoeling om een bepaalde range te copieren en deze in een werkmap te plakken in de 1ste lege rij.
De werkmap waar dit heen gekopieerd dient te worden heeft de naam ("C:\Users\peter\Desktop\Acaleph").
Deze map dient automatisch te worden geopend en na kopiëren weer worden gesloten.
Bij de rode tekst in de code gaat het al fout en verder kom ik helaas niet.
Wie kan mij de goede weg opduwen?
Dank alvast.
Ik heb een code gebruikt uit een topic van HelpMij.
Deze heb ik proberen om te bouwen naar onderstaand maar helaas is mij het niet gelukt.
Uit een werkmap met de naam "C:\Users\peter\Desktop\Verzameltemplate.xlsx") is het de bedoeling om een bepaalde range te copieren en deze in een werkmap te plakken in de 1ste lege rij.
De werkmap waar dit heen gekopieerd dient te worden heeft de naam ("C:\Users\peter\Desktop\Acaleph").
Deze map dient automatisch te worden geopend en na kopiëren weer worden gesloten.
Bij de rode tekst in de code gaat het al fout en verder kom ik helaas niet.
Wie kan mij de goede weg opduwen?
Dank alvast.
Code:
Sub macro1()
Dim i As Long
Dim wb As Workbook
On Error Resume Next
Set wb = Workbooks("C:\Users\peter\Desktop\Verzameltemplate.xlsx") [COLOR="#008000"]'doelbestand[/COLOR]
On Error GoTo 0
If wb Is Nothing Then
[COLOR="#FF0000"]Set wb = Workbooks.Open("C:\Users\peter\Desktop\Verzameltemplate.xlsx")[/COLOR] [COLOR="#008000"]'doelbestand[/COLOR]
Else
End If
Workbooks("C:\Users\peter\Desktop\Acaleph").Sheets("Blad1").Activate [COLOR="#008000"]'origineel[/COLOR]
i = Workbooks("C:\Users\peter\Desktop\Verzameltemplate").Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row [COLOR="#008000"]'doelbestand[/COLOR]
Range("A4:O100").Select [COLOR="#008000"]'copieren uit origineel[/COLOR]
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False [COLOR="#008000"]'plakken in doelbestand in de eerste lege cel in kolom A[/COLOR]
Range("A4").Select
End Sub
Laatst bewerkt: