• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: berekening textboxen loop

• Onderwerp starter Onderwerp starter gbvdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Goedendag,

Ik heb een aantal textboxen (154) gevult met een getal. Ik wil graag de stijging tussen textbox1 en 2 bepalen en tussen 2 en 3, etc. Lijkt me alleen wel dat dat met een loopje moet kunnen. Zelf had ik het volgende bedacht
Code:
For xx = 1 To 154
"Stijging" & xx = Controls("TextBox" & xx).Text - Controls("TextBox" & "xx + 1").Text
Next xx
Zodat ik met stijging1 de waarde van textb1-textb2 krijg en stijging3=text3-textb4, etc.
Maar dit blijkt niet te werken. Heeft er iemand enig idee waarom niet?

Daarnaast heb ik nog een vraagje. Ik deel de stijging vervolgens weer door het aantal waarden, maar wanneer de textboxen een waarde hebben van 0 hebben wil ik die box eigenlijk negeren. Dus delen als 2 v/d 8 textboxen 0 is delen door 6 ipv 8. Daarom moet ik dus kunnen tellen hoeveel textboxen 0 zijn, of juist <>0. Hoe doe ik dit?

Mijn dank is groot,

Barry

Laatst bewerkt:
Doe eens een simpel voorbeeldje van jouw bestand bij als bijlage. Dan kunnen we eens kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan