Goedemorgen,
Ik heb in een excel bestand meerdere tabbladen (14). Deze heb ik beveiligd via een VBA-code en kan deze ook opheffen via de VBA. Nu kan ik ze allemaal tegelijk beveiligen/opheffen ipv 1 voor 1.
Alleen kan ik met deze code andere cellen niet meer opmaken. Bijvoorbeeld om een cel een kleur te geven. Alle opties om te bewerken staan uitgeschakeld.
Ik kan wel gewoon typen in de cellen die niet vergrendeld zijn, maar kan ze dus niet kleuren. Is er een optie in deze code om dit wel aan te zetten?
Ik gebruik deze 2 codes:
Als je een enkel tabblad beveiligd krijg je de optie om te kiezen wat er nog mogelijk is om te bewerken, maar met de VBA niet.
Het gaat mij dat de optie Cellen opmaken actief is in de VBA.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. Ik ben niet in het bezit van KU TOOLS.
Ik heb in een excel bestand meerdere tabbladen (14). Deze heb ik beveiligd via een VBA-code en kan deze ook opheffen via de VBA. Nu kan ik ze allemaal tegelijk beveiligen/opheffen ipv 1 voor 1.
Alleen kan ik met deze code andere cellen niet meer opmaken. Bijvoorbeeld om een cel een kleur te geven. Alle opties om te bewerken staan uitgeschakeld.
Ik kan wel gewoon typen in de cellen die niet vergrendeld zijn, maar kan ze dus niet kleuren. Is er een optie in deze code om dit wel aan te zetten?
Ik gebruik deze 2 codes:
Code:
Sub protect_all_sheets()
top:
pass = InputBox("Voer wachtwoord in?")
repass = InputBox("Verify wachtwoord")
If Not (pass = repass) Then
MsgBox "you made a boo boo"
GoTo top
End If
For i = 1 To Worksheets.Count
If Worksheets(i).ProtectContents = True Then GoTo oops
Next
For Each s In ActiveWorkbook.Worksheets
s.Protect Password:=pass
Next
Exit Sub
oops: MsgBox "I think you have some sheets that are already protected. Please unprotect all sheets then running this Macro."
End Sub
Code:
Sub BeveiligOpheffenAlles()
Dim ws As Worksheet
Dim ps As String
ps = InputBox("Voer het wachtwoord in om de beveiliging op te heffen", vbOKCancel)
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
ws.Unprotect Password:=ps
Next ws
End Sub
Als je een enkel tabblad beveiligd krijg je de optie om te kiezen wat er nog mogelijk is om te bewerken, maar met de VBA niet.
Het gaat mij dat de optie Cellen opmaken actief is in de VBA.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. Ik ben niet in het bezit van KU TOOLS.
Laatst bewerkt: