• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA & calculatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proche

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hallo,

graag hulp bij volgende Excel issue - zie ook bijlage.

in sheet 'Calculation' laat ik wat data (cel B5, E5, H5) door een simpele formule lopen om het resultaat in cel B8 te bekomen.
De info uit cel B5, E5, H5, wordt ge'index-match'd vanuit cel B1.
De data hieraan gelinkt, wordt opgehaald uit sheet 'data'.

Wat ik graag zou willen, is dat alle data (nummer 1 tem 10) door de simpele formule van de sheet 'calculation' wordt gehaald, en het resultaat hiervan in de groene cellen in kolom F wordt toegevoegd.
Anders gezegd: normaliter zou ik het resultaat van de data gelinkt aan '1' (zijnde 990) manueel moeten inputten in cel F2, daarna de gele cel wijzigen naar '2', dit resultaat (1.513) dan weer inputten in cel F3, enz....

Dit bestand is een voorbeeldje, voor het 'echte werk' dat ik te doen heb, zit er een hele rekensheet achter ipv de simpele formule nu. Het is dus niet de bedoeling om de formule zelf in de VBA te steken.

Iedereen die me op weg kan helpen, alvast bedankt!

Bijlagen

Jouw randvoorwaarden zijn strijdig met je doel.
Ben je wel bekend met VBA ?

Code:
Sub M_snb()
  sn = Sheet1.Cells(1).CurrentRegion

For j = 2 To UBound(sn)
    sn(j, 6) = (sn(j, 3) + sn(j, 4)) * (1 - sn(j, 5))
  Next

Sheet1.Cells(1).CurrentRegion -sn
End Sub

bedankt voor je snelle reactie!

mijn kennis van VBA is redelijk beperkt, dat klopt :)

is er geen mogelijk om de code te schrijven waarbij de waarde in cel B1 (waar de cellen B5, E5, H5 mee gelinkt zijn) te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan