• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA cel kleur geven aan de hand van waardes uit een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Hoi allemaal

Het is alweer een tijdje geleden maar zit weer even vast met Excel.

Ik ben een document aan het schrijven waarbij ik Cel A1 rood wil hebben als de waarde in A2 0,00% is.
Ik heb al meerdere voorwaardelijke opmaak geprobeerd maar deze blijken niet te werken. Ik neem aan door het % teken en omdat het cijfers zijn.

=EN(OF($A$2="0,00%"))

=$A$2="0,00%"

Als ik 0,00% als tekst Yes of No heb staan werken ze wel maar ik moet de % hebben voor mijn Dashboard.

Deze waardes moeten gaan van Cel A1 tot en met cel 250000 zeg maar

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

Groeten Roy

Laatst bewerkt:
wat je fout doet is dat je een tekst maakt van je testwaarde. 0,00% is niet hetzelfde als "0,00%"

Als je een waarde wil testen moeten het zijn:

=$A$2=0,00%

maar ik gok dat je dan al snel tegen afrondingsverschillen gaat aanlopen. want als de waarde 0,000001 is die je met opmaak omzet in 0,00% zal het ook niet werken.

Bedankt voor je reactie,

Ik heb hem nu inderdaad aangepast maar er gebeurt het zelfde als voorheen, niks. Ik zie wel nadat ik de formule heb ingevuld dat de 0,00% gewijzigd wordt in 0%

dat kan inderdaad 0% is precies hetzelfde als 0,00% het is alleen maar opmaak voor excel

het zal vrijwel zeker liggen aan afrondingsproblemen maar zonder de sheet te zien blijft dat niet meer dan een redelijk zeker gok.
In excel komen berekeningen heel vaak niet exact op 0 uit dus als je alleen test op exact 0 dan zal het vaak niet overeenkomen, ook al zie (door opmaak) wel 0 of 0,00

zonder de sheet te zien
of voorbeeldbestand ben je zo tien berichten verder en dan werkt het nog niet.

Dank voor het voorbeeld maar als ik die laatste probeer dan krijg ik een melding dat dit type niet gebruikt kan worden.

Ik ben meer aan het denken dat ik echt een VBA nodig ga hebben om dit voor elkaar te krijgen.

Ik zal straks even een sheet posten. Moet even originele data eruit halen. Is confidantial data dus duurt ff.

Ik denk dat je hier geen VBA bij nodig hebt.
Als je een voorbeeld in Excel kan posten waar het niet werk, kunnen de helpers zien wat er aan de hand is.

Zoiets als dit?

Om dit te realiseren kan je NIET celreference gebruiken, omdat de opmaak van de cel afhankelijk is van de inhoud van een ander cel.
Je gebruikt dan formule. De formule moet een boolean zijn (dus WAAR of ONWAAR kunnen teruggeven).
En WAAR zijn wanneer de cellen geformarteerd moeten worden.
In dit geval is de formule: =(K4=0) en dat moet worden toegepast op celbereik C4:C19.
Vanwege het ontbreken van een $-teken voor de 4 in K4 wordt dan automatisch =(K5=0) toegepast op cel C5 enzovoort.

NB: Ik denk dat WIT BOLD duidelijker is op rood.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
O kijk, top dank je wel. Dan ga ik hier eens verder mee aan de hobby

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan