• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code aanvullen - email adres uit picklist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn909

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Beste VBA-experts,

Ik heb een probleem wat hopelijk heel makkelijk op te lossen is door middel van een aanvulling op mijn bestaande VBA-code.
Echter ben ik pas recentelijk begonnen met VBA, dus heb deze code ook van de site van Ron de Bruin.

Hij werkt echter wil in mijn excel. Ik wil nu alleen een stap verder gaan en daar loop ik op vast.

Bijgevoegd heb ik een excel voorbeeld waar a.d.h.v. een picklist er namen worden gekozen. Aan deze namen horen e-mailadres (een per naam). Nu wil ik graag dat indien ik een naam kies en op de 'verstuur mail' knop druk, dat het bijbehorende e-mail adres bij deze naam in het vak 'Aan' komt te staan.

Tegelijkertijd moet een tweede naam (lees: e-mailadres) in het vak 'CC' komen te staan.

Ik neem aan dat er hiervoor een regel bijgevoegd moet worden in de VBA-code??

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast enorm bedankt!

Stijn909Bekijk bijlage picklist mail excel.xls

Stijn99

Je kan geen gebruik maken van Sendmail als je CC's wil gebruiken, daarvoor is de functie te beperkt.
Je zal naar een uitgebreidere (gecompliseerdere) versie moeten voor het gebruik van mail.

Neem de bibliotheek van outlook op in je verwijzingen.
(Binnen VBA in het menu naar Extra en verwijzingen en in de lijst "Microsoft outlook 12.0 Object Library" kiezien.
De volgende regels opnemen in je macro:

Dim oMail As Outlook.Application
Dim oMailItem As Outlook.MailItem

Daarna voor het opzetten van de mail:
Set oMail = CreateObject("Outlook.Application")
Set oMailItem = oMail.CreateItem(olMailItem)
oMailItem.Recipients = (opgezochte mailadressen persoon A)
oMailItem.CC = (opgezochte mailadressen persoon B)
oMailItem.Body = "Test Mail"
oMailItem.Send
Set oMailItem = Nothing
Set oMail = Nothing

Hoe je de mailadressen opzoekt mag je zelf uitzoeken.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan