• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code als file bestaat dan overschrijven anders save as filenaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter FvdF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FvdF

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Beste forumleden,

Ik zoek een oplossing voor het volgende. Ik wil met vba een sheet opslaan onder dezelfde naam als deze al bestaat, bestaat deze naam niet dan met een andere naam uit een cel (A1).

Mvgr.
FvdF

Zoiets:
Code:
If Dir(bestandsnaam) <> "" Then
    ActiveWorkbook.SaveAs bestandnaam
Else
    ActiveWorkbook.SaveAs Range("A1")
End If

Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet, hier nogmaals wat ik graag wil.

bestandnaam is: "test.xlsm"

Met vba opslaan en als deze file al bestaat dan overschrijven, bestaat deze file naam niet dan opslaan als "test_abc.xlsm" (abc komt uit cel A1).

Grt.

Je bent ook nogal onduidelijk:
Ik zoek een oplossing voor het volgende. Ik wil met vba een sheet opslaan onder dezelfde naam als deze al bestaat, bestaat deze naam niet dan met een andere naam uit een cel (A1).
Een werkblad is géén werkboek, en als je een werkboek opslaat onder dezelfde naam dan is er weinig aan de hand, maar als je een werkblad opslaat onder dezelfde naam als waaronder het werkboek dat je op dat moment dus open hebt staan dan heb je volgens mij een serieus probleem. Als je dat echt wilt, dan kun je net zo goed de overige werkbladen (Sheets) verwijderen en daarna het werkboek opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan