VBA code en verwijzing in uitgebreid filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan2007

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Goede morgen,

Ik probeer met een uitgebreid filter een filtering te doen op een lijst welke begint in cel B9 en steeds wisselend van lengte is. De lengte van de lijst wordt bepaald door een "RegelTeller" op een ander werkblad waarna ik verwijs op de onderstaande wijze, ik krijg een foutmelding, waarom?
(De RegelTeller is een bepaalde formule in een cel op een ander werkblad, welke cel ik de naam "RegelTeller" heb gegeven).

Range("B9:B" & Range("RegelTeller") + 9).AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=Range( _
"BP9:BP20000"), Unique:=True

mvrgr

Jan2007

Maak eens een schermafdruk / of zeg hier van wat er bij Invoegen > Naam staat voor wat betreft RegelTeller. Mijn vermoeden is dat die enkel geldt voor het andere tabblad.

Heb je trouwens geprobeerd om in de code

Range("RegelTeller")

te vervangen door de huidige waarde in die cel? Werkt het dan?

Wigi

Heb je trouwens geprobeerd om in de code

Range("RegelTeller")

te vervangen door de huidige waarde in die cel? Werkt het dan?

Wigi

Dag Wigi,

Bij naam > invoegen staat =FORMULEBLAD!$A$15. Ik krijg overigens nu GEEN foutmelding meer en heb nog steeds dezelfde programmacode:confused: Ik heb de RegelTeller niet gedeclareerd, is dit soms de oorzaak van de melding ??

Groet,

Jan2007

Best altijd declareren.

Maar staat er iets bij Invoegen > Naam > Definiëren, in het grote vak Namen in het werkblad, achter RegelTeller? Meer bepaald de naam van tabblad FORMULEBLAD, zodat dat enkel op dat tabblad werkt.

Wigi

Best altijd declareren.

Maar staat er iets bij Invoegen > Naam > Definiëren, in het grote vak Namen in het werkblad, achter RegelTeller? Meer bepaald de naam van tabblad FORMULEBLAD, zodat dat enkel op dat tabblad werkt.

Wigi

Nee, er staat niets achter RegelTeller in het grote vak.

Jan2007

Ik zou toch gewoon doen:

Code:
Range("B9:B" & Sheets("FORMULEBLAD").Range("A15") + 9).AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=Range(BP9:BP20000"), Unique:=True

en die naam overboord gooien.

Ik zou toch gewoon doen:

Code:
Range("B9:B" & Sheets("FORMULEBLAD").Range("A15") + 9).AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=Range(BP9:BP20000"), Unique:=True

en die naam overboord gooien.

Oke, zal ik doen.

Groet,

Jan2007

P.S.
Geweldig medium dit forum; Wigi, enorm bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan