• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code excel 2-10 geeft probleem bij excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Het volgende
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Range("AC2") = Target
End Sub
heb ik in een excel 2010 bestand op elk werkblad gezet.
nu heb ik het bestand in excel 2013 geopend en als ik nu iets op een werkblad in tik krijg ik een foutmelding en Excel wordt af gesloten.

Als ik de code verwijder kan ik wel gewoon gegevens invullen.

Wat moet ik doen om het wel in orde te krijgen

Laatst bewerkt:
Dat kan ook met één code in Thisworkbook.
Zet er eens '.value' achter.

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Range("ac2") = Target[COLOR=#FF0000].value[/COLOR]
End Sub

bij deze code krijg ik ook de melding "Microsoft excel werkt niet meer" en excel wordt af gesloten

Voer eens een diagnose uit in de Opties van Excel.
Excel repareert zichzelf hiermee.

Volgens mij had ik een poos terug ergens gelezen dat Excel 2013 ook is gaan werken met een workbook per venster (net zoals dat al het geval was met Word 2007 en nieuwer)? In dat stuk begreep ik dat het aansturen van Workbooks en Sheets iets veranderd was? Maar wat weet ik niet meer... Sorry...

Misschien een stomme vraag.... Maar wat voor zin heeft het om elke aanpassing naar 1 cel te schrijven en die dus vol continu te overschrijven???

Met de nieuwe codes gaat het ook niet lukken en waar kan ik diagnose bij de opties vinden

Zet de events uit, wanneer je iets wegschrijft in de sheet (dit triggert namelijk weer een change, etc.......)

Ik heb excel sheet gemaakt met daarop een sudoko samurai (5 sudoko's ineen).
Sudoko's uit de krant vul ik hier in en geef de cel een kleur beveilig deze.

Als ik nu een getal in geef in een cel wordt dat met target in een bepaalde cel gezet.
Met voorwaardelijke opmaak worden alle waarden die gelijk zijn aan die bepaalde cel rood gekleurd.

O? Dat klinkt als een leuk project! Wil je het bestand met ons delen? Komt waarschijnlijk ook je oplossing ten goede... ;)

mn suggestie uit #post9
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) '/ Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

Application.EnableEvents = False
        Range("AC2").Value = Target.Value
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan