• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code inloggen in sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Beste experts,

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb een excel vba code dat een bestand ophaalt van een sharepoint-pagina om vervolgens in een mail te zetten.
Dat werkt prima als ik de excel start op mijn bedrijfslaptop en ingelogd ben met mijn inlognaam en wachtwoord van het bedrijf.

Als ik de excel open vanaf mijn privé-pc (via MSTEAMS) dan werkt de vba code om het bestand toe te voegen aan de mail niet omdat ik niet ingelogd ben op sharepointpagina waar het bestand staat. Ik heb namelijk de excel opgestart op mijn desktop excel (anders werken de buttons en macro's niet)

Ik zoek dus een code om in plaats van een foutmelding te krijgen dat het bestand niet kan worden gevonden, ik een inlogscherm krijg om mijn inlognaam en wachtwoord te kunnen invoeren, zodat het bestand wel kan worden gevonden.

Ik lees graag een oplossing.

Dank alvast weer voor de reacties

Rob

Waarom log je niet eerst in voordat je de macro start ?

Desnoods via het file_open hulpscherm in Excel; zie bijlage

Bijlagen

• openFTP.PNG
    openFTP.PNG
    23 KB · Weergaven: 47
dank

Hoi,

Dat heb ik geprobeerd, maar dan blijft de macro in de excel een foutmelding geven

Rob

Als je via VPN eerst verbinding kan maken met jullie bedrijfsnetwerk zal het waarschijnlijk zonder enige wijziging wel werken.

Dag Edmoor,

Dat dacht ik ook , maar
dat werkt dus niet als ik vanuit msteams de excel waar ik mee werk open in de excel-app op mijn desktop

MSteams werkt prima en via msteams kan ik ook bij de bestanden die in sharepoint staan, maar de excel heeft geen toegang tot het sharepoint-bestand

foutmelding200904.jpg

Wat je laat zien is een fout die de VBA Compiler geeft en dat is heel wat anders.
Vergelijk dus de verwijzingen in VBA met je werk Excel en je lokale Excel.

Hoi Ed,
Klopt,
maar als ik de zelfde excel en macro gebruik op mijn werklaptop, waarin ik opstart met mijzelf in te loggen, werkt de macro prima en komt het bestand in de gegenereerde mail te staan.

Op mijn eigen pc kan de macro dus niet bij het bestand omdat ik niet ingelogd ben.

Kijk in de VBEditor bij tab 'Extra' optie 'Verwijzingen'. Dat bedoelt Ed. (het is niet nodig 3 keer hetzelfde in 1 draad te formuleren).

helaas hebben de opmerkingen en suggesties mij dit keer niet verder geholpen

Hoi Rob,

Ik zie ditzelfde probleem.
Je kunt alleen via je bedrijfslaptop op het bedrijfsnetwerk komen.
Je werkt op je prive-PC in een tunneltje dat alleen je Teams/Sharepoint omgeving laat zien. je kunt hier vandaan dus niets uit het netwerk versturen.
Om iets te kunnen versturen vanuit je excel zul je dus gewoon je bedrijfslaptop op moeten starten om een volledige bedrijfsomgeving te hebben.

Groeten,
Frits

vpn

Hoi Frits,

We hebben vanuit ons bedrijf ook een vpn-connectie, waardoor ik gewoon in het netwerk kan van mijn besrijf op kijn eigen PC. vamdaar ook mijn vraag hoe ik in de excelapplicatie die ik heb gemaakt een inlogscherm kan krijgen, zodat ik als mijn macro een bestand van het netwerk wil halen, automatisch een inlogscherm krijg.

Dank voor je meedenken,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan