VBA code kan worden gelezen in Open Office !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hombre

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo

Ik heb een programma gemaakt in Excel en dit beveiligd met een paswoord, VBA code beveiligd met een paswoord, tabbladen beveiligd en verstopt, workboek beveiligd. Ik laat zelfs een code inlezen uit een dll file als beveiliging bij openen.

Nu kom ik tot de ontdekking als je deze Excel file inleest in Open Office er van de beveliging geen sprake meer is en je alles kan lezen en openen. Modules, tabbladen kortom geen geheimen meer.

Is hiervoor een oplossing of blijft de beveliging van MS maar oppervlakkig?
Iemand hier ervaring mee?

Bedankt

Guus, Ik weet niet wat je bedoeld met M$??
Kan je dit even uitleggen AUB

Groeten

Met M$ wordt over het algemeen Microsoft bedoeld.
Ik heb geen open office dus ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat dit niet alleen voor jou problemen oplevert.

Guus

Bedankt voor je verklarende uitleg.

Dat ik niet de enige ben met dit probleem zal wel zijn dus begrijp ik niet dat hier niemand op valt die wel overgestapt is naar Open Office.
Vandaar mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan je dit oplossen?

Bedankt

mijn vraag aan jou: kan je open office naast m$ office draaien of zitten die elkaar in de weg? want dan ga ik het zelf eens proberen...

Guus

Je kan Open Office.org (nederlandstalig) naast MS installeren zonder problemen. Als je dit ook uitprobeert zal je zien dat macro's die je gemaakt hebt en beveiligd met paswoord in MS Excel hier zichtbaar zijn.

Dat is nu net het probleem!? :evil:

http://nl.openoffice.org/

Succes

Laatst bewerkt:
@ Hombre

@ Hombre
Dank je wel. Ik ben het wachtwoord kwijt van de VBA sectie....
Ik ga vandaag nog aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan