VBA-code Knippen en Plakken Speciaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdekok

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
Weet iemand de code in VBA van de standaardoptie Ctrl-c (kopiëren) en de standaardoptie Ctrl-v (plakken) in Excel?

Ik wil deze opties kunnen wijzigen, zodat het mogelijk is iets te kopiëren d.m.v. Ctrl-c en te "plakken speciaal" d.m.v. Ctrl-v.

Bij voorbaat mijn dank

Van cel A1 naar B1:

Code:
Range("A1").Copy
    Range("B1").PasteSpecial xlValues
    Application.CutCopyMode = False

Wigi

Bedankt!

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie!

Dit is echter niet precies wat ik bedoel. Ik ben wellicht niet duidelijk genoeg geweest met mijn vraagstelling.

Als ik deze code toewijs aan een sneltoets zal in alle gevallen iets gekopieerd worden van cel A1 naar cel B1. Dat is niet wat ik wil.

Voordat je ctrl-c gebruikt in Excel kan je elke willekeurige cel selecteren en daar de bewerking van ctrl-c op toepassen en ook die van ctrl-v. Dat wil ik ook bereiken met het schrijven van een eigen code, m.a.v. de bewerking niet toepassen op een vooraf gespecificeerde cel, maar kunnen toepassen op elke willekeurige cel.

Kan ik dit bereiken door het eerste stukje van de code Range("A1") te laten vervallen en te vervangen door iets anders en ook het stukje code Range ("B1")?

Laatst bewerkt:
Kan ik dit bereiken door het eerste stukje van de code Range("A1") te laten vervallen en te vervangen door iets anders en ook het stukje code Range ("B1")?

Ja tuurlijk.

Mijn code was dan ook maar een voorbeeldje hé ;)

Code:
Selection.Copy

kan bijvoorbeeld. En
Code:
Selection.PasteSpecial xlValues

Of iets dergelijks.

Wigi

Hartelijk dank

Wederom bedankt voor uw snelle reactie.

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Alleen uw voorbeeld van de code voor plakken speciaal gaf bij mij een foutmelding.

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij het volgende:

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, Skipblanks _
:=False, Transpose:=False

Ik waardeer het enorm dat u uw tijd wil besteden aan het helpen van newbies zoals ik.:):):)

Ik wil niet ambetant doen, maar vlgens mij moet mijn code toch ook werken hoor...

Dit

Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, Skipblanks _
:=False, Transpose:=False

schrijft men normaal gezien altijd korter als

Code:
Selection.PasteSpecial xlPasteValues

of

Code:
Selection.PasteSpecial xlValues

Dat laatste was mijn voorstel.

Kan je eens zien hoe het komt dat dit dan niet werkt?

Wigi

Nogmaals mijn dank

U heeft inderdaad gelijk, de door u voorgestelde code in uw tweede bericht is inderdaad juist. Wat er fout gegaan is weet ik niet, maar kreeg steeds een foutmelding. Waarschijnlijk zelf een foutje gemaakt in het overtypen o.i.d.

Nogmaals mijn hartelijke dank voor uw hulp. Ik waardeer dit enorm!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan