VBA code laten werken na nieuwe invoer Tabel niveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARK2908

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2018
Beste allemaal,

ik zou graag van iemand willen weten of het mogelijk is als er op "MS Access Tabel niveau" een nieuwe invoer wordt gedaan dat hierna een VBA code kan worden aangeroepen.

Ik ben voor mijn werk een database aan het maken (dat inmiddels in ver stadium verkeert) en zou graag aan de hand van het nieuw gecreëerde Case nr (laten we zeggen als voorbeeld Casenr : "12345" ) dat voor dit zelfde nummer een ergens in een gedefinieerde route (als voorbeeld " c:\Cases\Maps " automatisch een nieuw map gecreëerd met als naam dit nummer (dus .... c:\Cases\Maps\12345 )

de VBA code om deze map te realiseren heb ik al kunnen maken, echter krijg ik het voor geen mogelijkheid voor elkaar om een trigger werkende te krijgen.
ik ben reeds driftig aan het zoeken geweest op internet en heb diverse voorbeelden uitgeprobeerd dmv Macro => After Update of After Insert Events maar tevergeefs krijg ik het niet voor elkaar wanneer ik op Tabel niveau een ingaven heb gedaan of iets veranderd hebt om die VBA code aan te roepen.

Is er iemand die mij hierbij te hulp kan zijn?

Mvg,
Anneriek K.

En waarom zou je dat willen? Ik stel de vraag, omdat het totaal niet gebruikelijk is om a) gebruikers in tabellen te laten werken, en b) automation aan een tabel te hangen. Beiden doe je via formulieren.

Dat kan handig zijn in bv een situatie zoals bij mij; een tabel met tijden die automatisch aangevuld wordt via een extern programma dat gekoppeld is aan die tabel. Nu draai ik een functie die een uitslag maakt van tijd tot tijd waardoor er op een formulier een bijgewerkte tussentijdse uitslag verschijnt, dat scherm hangt aan de zijkant van mijn uitslagenwagen en aangekomen atleten zien dus hun plaats en tijd. Als ik die functie om de seconde laat draaien dan krijgen we na verloop van tijd een ongelofelijke bloat van de DB en heb ik al 's een harddisk van een notebook weten vol geraken zodat de boel vastliep. Dus nu druk ik van tijd tot tijd manueel op een knop als ze erom vragen.
Mocht die functie dus pas gestart worden telkens er een record bijkomt in een tabel zou dat handig zijn, maar daarvoor moet er detectie zijn op tabelniveau.

Je kunt tegenwoordig triggers maken op tabelniveau, maar in het kader van de vraag van TS zie ik het nut totaal niet. @Johan: jij blijkbaar wel? Ben benieuwd naar je oplossing. En dan ook uitleggen waarom dat beter zou zijn dan via een formulier :D

Ja een trigger op tabelniveau die zelfstandig detecteert als er een record bijgekomen is in een tabel en die dan telkens een functie in gang zet zou prima zijn. Ik heb het dus nog niet "proper" kunnen oplossen, (wel al 's via een DMax laten om de seconde het aantal record's opmeten, dan dit getal in het geheugen opslaan en dan vergelijken met een voorgaande telling of die al dan niet is gestegen en dan de uitslagenfunctie uitvoeren, etc..... proper is dat dus niet :( )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan