wimstronks
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mei 2006
Wij gebruiken binnen ons bedrijf Word 2003 en 2007 voor het opstellen van o.a. offertes. Deze offertes worden afgedrukt op briefpapier waarop o.a. onze logo's staan. Wanneer offertes per mail als bijlage worden verzonden dan willen wij in deze offertes onze logo's opnemen. Het elke keer toevoegen van logo's of het verwijderen van de logo's vinden wij omslagtig.
Ons sjabloon heeft kop en voetteksten waarvan de eerste pagina afwijkend is. In deze kopteksten hebben wij het logo opgenomen. Dus ��n logo in de eerste voettekst en ��n logo in de koptekst van de volgende pagina's.
Nu heb ik een macro gemaakt welke beide logo's selecteerd en de helderheid op 100 % (logo uit) of op 50% (logo aan) insteld waardoor de logo's zichtbaar worden of niet zichtbaar worden. Dus ook wanneer het logo niet zichtbaar wordt blijft de afbeelding in het document aanwezig.
De VBA code voor deze macro is:
Vraag 1: Hoe kan ik in plaats van "Picture 34" of "Picture 35 2" alle afbeeldingen in de beide kopteksten selecteren?
Vraag 2: Hoe kan ik in mijn document achter het nummer van mjn afbeelding komen?
Alvast bedankt voor jullie inbreng!
Ons sjabloon heeft kop en voetteksten waarvan de eerste pagina afwijkend is. In deze kopteksten hebben wij het logo opgenomen. Dus ��n logo in de eerste voettekst en ��n logo in de koptekst van de volgende pagina's.
Nu heb ik een macro gemaakt welke beide logo's selecteerd en de helderheid op 100 % (logo uit) of op 50% (logo aan) insteld waardoor de logo's zichtbaar worden of niet zichtbaar worden. Dus ook wanneer het logo niet zichtbaar wordt blijft de afbeelding in het document aanwezig.
De VBA code voor deze macro is:
Code:
Sub Logo_uit()
'
' Logo_uit Macro
'
'
If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
ActiveWindow.Panes(2).Close
End If
If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then
ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
End If
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
Selection.HeaderFooter.Shapes("Picture 34").Select
Selection.ShapeRange.PictureFormat.Brightness = 1#
Selection.HeaderFooter.Shapes("Picture 35").Select
Selection.ShapeRange.PictureFormat.Brightness = 1#
End Sub
Sub Logo_aan()
'
' Logo_aan Macro
'
'
If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
ActiveWindow.Panes(2).Close
End If
If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then
ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
End If
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
Selection.HeaderFooter.Shapes("Picture 34").Select
Selection.ShapeRange.PictureFormat.Brightness = 0.5
Selection.HeaderFooter.Shapes("Picture 35").Select
Selection.ShapeRange.PictureFormat.Brightness = 0.5
End Sub
Vraag 1: Hoe kan ik in plaats van "Picture 34" of "Picture 35 2" alle afbeeldingen in de beide kopteksten selecteren?
Vraag 2: Hoe kan ik in mijn document achter het nummer van mjn afbeelding komen?
Alvast bedankt voor jullie inbreng!
Laatst bewerkt door een moderator: