Hallo
Ik heb een .xlsx bestandje wat ge"shared" wordt in het team en waarin iedereen een eigen tabje heeft om vragen van clienten op vast te leggen.
Omdat dit ge"shared" is, kan ik hier geen macro's op laten draaien.
Daarom gebruik ik een hulp EXCEL .xlsm bestandje wat nieuwe items toevoegd met formules toevoegd.
De stappen die worden gevolgd zijn:
1. Medewerker gaat naar haar tabje in de Issue log example.xlsx
2. Medewerker gaat via <alt> + <tab> naar het Issue log Menu.xlsm
3. Medewerker drukt op de button om een nieuw item toe te voegen in haar persoonlijke tabje.
Dat gaat allemaal goed, maar de VBA code moet daarna in het tabje ook direct de nieuwe item bovenaanzetten via een sorteer actie, ( ik wil geen INSERT ROW functie gebruiken want dat zorgt voor verwarring op andere bladen met formules)
Het probleem is dus dat : als ik de code opneem dan wordt de "naam van een tabje" in de VBA code opgenomen terwijl het tabje wat openstaat en de nieuwe item heeft gekregen gesorteerd moet worden. ( Vroeger in EXCEL 2003 was dat niet, maar nu EXCEL 2010 wel.)
Iemand een oplossing hoe ik dat kan ontwijken? In het bovenstaande VBA voorbeeld wil ik dus feitelijk af van de naam Patricia
Thanks
Humadgen
Ik heb een .xlsx bestandje wat ge"shared" wordt in het team en waarin iedereen een eigen tabje heeft om vragen van clienten op vast te leggen.
Omdat dit ge"shared" is, kan ik hier geen macro's op laten draaien.
Daarom gebruik ik een hulp EXCEL .xlsm bestandje wat nieuwe items toevoegd met formules toevoegd.
De stappen die worden gevolgd zijn:
1. Medewerker gaat naar haar tabje in de Issue log example.xlsx
2. Medewerker gaat via <alt> + <tab> naar het Issue log Menu.xlsm
3. Medewerker drukt op de button om een nieuw item toe te voegen in haar persoonlijke tabje.
Dat gaat allemaal goed, maar de VBA code moet daarna in het tabje ook direct de nieuwe item bovenaanzetten via een sorteer actie, ( ik wil geen INSERT ROW functie gebruiken want dat zorgt voor verwarring op andere bladen met formules)
Het probleem is dus dat : als ik de code opneem dan wordt de "naam van een tabje" in de VBA code opgenomen terwijl het tabje wat openstaat en de nieuwe item heeft gekregen gesorteerd moet worden. ( Vroeger in EXCEL 2003 was dat niet, maar nu EXCEL 2010 wel.)
Code:
Sub voerop()
' Copy data
Range("A8:N8").Select
Selection.Copy
' Switch to previous EXCEL window
Windows(2).Activate
Range("A1").Select
' Find Empty row
Do
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop Until IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 0))
' Paste data
ActiveSheet.Paste
' Sort Sheet
Columns("A:N").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Patricia").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Patricia").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"D:D"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:= _
xlSortNormal
ActiveWorkbook.Worksheets("Patricia").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"A:A"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Patricia").Sort
.SetRange Range("A:N")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
End Sub
Iemand een oplossing hoe ik dat kan ontwijken? In het bovenstaande VBA voorbeeld wil ik dus feitelijk af van de naam Patricia
Thanks
Humadgen