VBA Code om bepaalde celwaarde uit verschillende files in één file op te lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

EBSystems

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2015
Hopelijk kan iemand me hier mee verder helpen.

Ik heb een excel file met een factuur layout dewelke nooit verandert.
Met een vba code heb ik het voor elkaar gekregen dat als ik op ctrl+shift+S druk de file wordt opgeslagen als .xls en als .pdf in de daarvoor bestemde map en dat de factuur terug leeg is met automatisch het nieuwe factuurnummer.
Nu zou ik graag een file maken om de facturen op te volgen die automatisch de waarden uit een aantal cellen van alle .xls files die in die bepaalde map staan.
Zoals factuurnummer(xls file, cel AT65), factuurdatum(xls file, cel AT66), vervaldag... . De cellen die ik nodig heb zijn in alle files in deze map dezelfde.
De waarden moeten onder elkaar komen.

Kan dit ?

Ik geef graag meer uitleg maar ik denk dat het beter is wat gerichte vragen te beantwoorden.

Repsect for those who can help me with this.

Dat kan met

Code:
sub M_snb()
  open "G:\overzicht.txt" for append as #1
    print #1, factno & "," & [AT65] & "," & [AT66]
  close
End sub

Laatst bewerkt:
Nee, lukt niet hoor.

Misschien leg ik het niet goed uit.

Alle facturen komen met de naam Fact201506001, Fact201506002, ... in de map Facturen terecht.
In al die facturen staat de gegevens die ik nodig heb in dezelfde cellen.
VB. Factuurnummer staat altijd in cel AT65, Factuurdatum altijd in cel AT66, ... .

Nu wil ik een bestand aanmaken dat genaamd wordt "opvolging."
Daar wil ik een tabel weergeven met een aantal kolommen "klant, factuurnummer, factuurdatum, ..."
Onder deze titels moeten alle gegevens uit die bestanden automatisch verschijnen.
Telkens ik een factuur opsla in de map facturen moet deze factuur er automatisch bijkomen in mijn tabel.

:S

Ik heb jou code in het doelbestand in vba geplaatst

Code:

sub M_snb()
open "G:\overzicht.txt" for append as #1
print #1, factno & "," & [AT65] & "," & [AT66]
close
End sub

Misschien doe ik wat fout

Celwaarden uit verschillende bestanden samenbrengen

Bekijk bijlage Fact201506001.xlsx
Bekijk bijlage Opvolging.xlsx

Bron bestanden zitten allemaal in de map --> C:\Users\Geert\Documents\EB Systems bvba\Facturen en zijn genoemd "Fact201506001, Fact201506002, ... .
Doelbestand staan in de map --> C:\Users\Geert\Documents\EB Systems bvba en is genoemd "opvolging"

Alvast bedankt voor de hulp.

Je zult toch op zijn minst het pad van het bestand moeten aanpassen aan je eigen systeem.
Je zul er ook voor moeten zorgen dat de macro wordt uitgevoerd.
En de macro hoort natuurlijk in de macromodule van het werkblad dat de gegevens bevat.

Als dit allemaal abracadabra voor je is, kun je beter eerst de basisbeginselen van VBA je eigen maken (bijv. via het boek VBA voor dummies).

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of jou code doet wat ik zou willen als ik deze macro laat uitvoeren.
Draai ik jou code in het doelbestand ?

Met jou code moet ik een .txt bestand maken waarin dan de betreffende info in verschijnt.
Ik wil dat dit in een excel bestand komt waar ik mee kan verder werken.

Eureka :)

Jou code werkt, ik moest enkel die .txt file zelf aanmaken en de code uitbreiden zodat alle velden die ik wil overgenomen worden.
Omdat er velden zijn met bedragen heb ik de comma's moeten vervangen door puntcomma.
De .txt file kan ik uitlezen in een xlsx file en klaar is kees.

Bedankt voor de hulp en om me zelf nog wat te laten zoeken, dit helpt om te begrijpen wat ik doe.

Mag gesloten worden.

@snb

Many thanks :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan